י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא זוכרים מקרה קשה כזה"

מזעזע: תפילין וגווילי ס"ת מושלכים בביזיון בשירותים בבית הכנסת

תפילין, גווילי ספרי תורה, טליתות וחפצי קודש נוספים נמצאו מושלכים בביזיון ברצפת השירותים של בית הכנסת הספרדי 'קול יהודה' במונטריאול שבקנדה • הקהילה המקומית: "לא זוכרים מקרה קשה כזה בשנים האחרונות" • המשטרה חוקרת את האירוע כפשע שנאה אפשרי

מזעזע: תפילין וגווילי ס"ת מושלכים בביזיון בשירותים בבית הכנסת
מראות קשים צילום: B'nai Brith Canada

מראות קשים: פורעים אלמונים השחיתו תשמישי קדושה ביניהם תפילין, גווילי ספר תורה וחפצי קודש שונים בבית כנסת הספרדי 'קול יהודה', השוכן במעון פרטי בפרבר היהודי 'קוט סנט לוק' במונטריאול שבקנדה.

בקהילה מתארים את המקרה הקשה כאחד מחילולי בית הכנסת המקומיים הקשים ביותר שאנשי הקהילה זוכרים. יצוין כי המקום נסגר לפני מספר שבועות עקב נגיף הקורונה. 

כאמור, הנזק ב'קול יהודה' כלל השחתה של טליתות, השחתה של גווילי ספרי תורה והשלכתם על הרצפה, השלכה של תפילין בביזיון רב בחדר השירותים, כתובות נאצה אנטישמיות ופגיעה בספרי קודש. 

חפצי קודש מושלכים בביזיון. קרדיט: B'nai Brith Canada

המשטרה חוקרת את המעשים הנוראיים כפשע שנאה אפשרי, אך קודם מנסה לברר מתי אירע האירוע. "ברור שאיש לא יכול להיכנס פנימה ולא להיות רגיש למה שקרה", אמר אחד המתפללים ראלף עמאר, שגילה את הוונדליזם ביום רביעי האחרון בשעה שהגיע למקום לאסוף כמה חפצים לחג השבועות. הוא כינה את האירוע "מתועב". כך מדווח האתר JTA.

דיוויד בירנבאום, חבר הפרלמנט המחוזי בו ממוקם בית הכנסת, כינה את האירוע מעשה "מגעיל, ו"פחדני". מנכ"ל ארגון בני ברית קנדה, מייקל מוסטין, "נחרד" בעקבות מה שכינה, "מעשה מגעיל של אנטישמיות ערב חג השבועות".

תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד