ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הקרב על הוועדה

פרסום ראשון: ביה"ד של בעלזא הוציא צו מניעה לחלוקת התפקידים

הקרב על חלוקת התפקידים בסיעת אגודת ישראל עולה שלב: 'בחדרי חרדים' חושף, כי בית הדין של חסידות בעלזא הוציא צו מניעה בנוגע לאיוש תפקיד יו"ר הוועדה לפניות הציבור, תפקיד שעל-פי חבר הכנסת ישראל אייכלר הובטח לו בעל-פה מבעוד מועד. כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: ביה"ד של בעלזא הוציא צו מניעה לחלוקת התפקידים
בית הדין של בעלזא צילום: ארכיון בחדרי חרדים

פרסום ראשון: לא רק שהקרב על תפקיד יושב ראש הועדה לפניות בין חברי הכנסת טסלר ואייכלר לא שכח, הוא אף עולה שלב. שעות לפני ההצבעה הסופית, שיגרו אמש מבית הדין של בעלזא צו מניעה למינוי חבר הכנסת יעקב טסלר לתפקיד יושב ראש הועדה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בית הדין הוציא צו מניעה לחלוקת התפקידים והם מזמנים את בעלי המחלוקת לדיון בוררות. בצו שהוציא הבד"צ נכתב כי בעקבות הפרה של ההסכמים משנת תשס"ג ומשנת תשע"ט לפיהם "בעלזא תשולב בכל התפקידים באגודת ישראל" וכן "יעשה מאמץ מיוחד על מנת שנציג בעלזא יכהן בתפקיד בכיר", מבקשים חברי הבד"צ להקפיא את המינויים עד לבירור העניין בין הצדדים.

עוד צוטט במכתב שנשלח לחברי הכנסת, כי "אגודת ישראל על כל נציגיה מחויבים לעשות כל מאמץ אפשרי ויעשה מאמץ מיוחד על מנת שנציג בעלזא יכהן כנציג בכיר על מנת שיכול לעזור לזולת".

כאמור, בית הדין הוציא צו מניעה לחלוקת התפקידים באגודת ישראל ובמכתב הם כתבו כי "היות וסעיף אנו מוציאים בזאת צו מניעה לקביעת תפקידים בין חברי אגודת ישראל עד לדיון בבוררות שילבן ויברר קיום ההסכם כלשונו".

אייכלר וטסלר. צילום: משה גולדשטיין

לועד חסידי בעלזא טענות נגד מה שהם מכנים הודעה בלתי מוסכמת של יו"ר הסיעה לכנסת.  בהודעה שהוציא יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב אשר להנהלת הקואליציה נכתב כי יו"ר הוועדה לפניות הציבור יהיה ח"כ יעקב טסלר מויז'ניץ. לטענת חסידי בעלזא הדבר נעשה ללא סמכות.

"לא היתה עדיין שום החלטת סיעה של אגודת ישראל או של יהדות התורה בענין הזה" טוענים בעלזא. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתחילה נשקלה פניה ליו"ר הכנסת וליועץ המשפטי של הכנסת, אך הוחלט לפנות לבוררי הלכה, כראוי לנציגות חרדית.

כזכור, הקרב על תפקיד יושב ראש הועדה לפניות ציבור נחשף ב'בחדרי חרדים' כאשר אייכלר טוען כי הובטח לו תפקיד יושב ראש הועדה לפניות ציבור קודם חבר הכנסת אייכלר ששובץ במקום השישי.

בשבוע שעבר חשף 'בחדרי חרדים' תמלול מישיבת הסיעה בו חבר הכנסת אייכלר טען כי נעשה מחטף בכך שכבר המינוי עלה לאישור ועדת הכנסת.

בעלזא ישראל אייכלר יעקב טסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד