י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הדרמה באגודת ישראל

חשיפה: השר ליצמן ביקש מהליכוד תפקיד נוסף עבור ח"כ אייכלר

לאחר שבית הדין של חסידות בעלזא שיגר מכתב בו הוא דרש להקפיא את חלוקת התפקידים באגודת ישראל בעקבות המאבק סביב תפקיד יו"ר הוועדה לפניות הציבור בין נציג בעלזא לנציג חסידות ויז'ניץ, השר יעקב ליצמן מנסה להשיג תפקיד נוסף מהליכוד כדי ליישר את ההדורים

חשיפה: השר ליצמן ביקש מהליכוד תפקיד נוסף עבור ח"כ אייכלר
ליצמן ואייכלר צילום: Yehuda Haim/Flash90

הדרמה בתוך אגודת ישראל שמאיימת גם על היחסים עם דגל התורה, מסרבת לרדת מסדר היום. מכתב מבית הדין של בעלזא שנחשף היום (שני) ב'בחדרי חרדים', מעורר סערה בתוך סיעת יהדות התורה, ובאגודת ישראל בפרט.

בעקבות המכתב, בו דרש בית הדין של בעלזא להקפיא את חלוקת התפקידים בסיעה בעקבות חוסר ההסכמה על איוש תפקיד יו"ר הועדה לפניות הציבור, קיימו היום נציגי 'אגודת ישראל' פגישה בלשכתו של השר יעקב ליצמן, לצד חברי מאיר פרוש, יעקב טסלר וישראל אייכלר ודנו בהמשך הסאגה.

השר ליצמן אמר בישיבה כי יש לדרוש בדרך נעם את תפקיד סגן יו"ר הכנסת, כאשר ליצמן צפוי לדון על כך עם יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני בימים הקרובים. ליצמן צפוי להיתקל בסירוב מצד דגל התורה, כפי שפרסמנו בשבוע שעבר.

ליצמן נועד עם יריב לוין 

ליצמן אף נועד היום עם יו"ר הכנסת יריב לוין, מי שניהל את המו"מ מטעם הליכוד וביקש לבחון אופציה של תפקיד נוסף עבור יהדות התורה, כדי לממש את ההסכם שהנציג הרביעי של אגודה יחזיק בתפקיד בכיר.

בנוסף, בקרב חברי אגודת ישראל קיים זעם רב על חסידות בעלזא, כאשר על פי מכתב בית הדין, כל חברי אגודת ישראל לא יכולים להכנסת לתפקידם. שעל פי ההסכם גם על ליצמן ופרוש ייאסר להיכנס לתפקידיהם, שר השיכון וסגן שר החינוך. 

ישראל אייכלר יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד