י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיקונים ומחיקות

אתם טועים? לפחות תדעו איך לעשות את זה • גרפולוגיה

'בחדרי חרדים - מדור נשים' מגיש לכן את הפינה המעניינת ביותר בנושא הגרפולוגיה • בכל יום שלישי עם הגרפולוגית מאיה הראל • והיום בנושא: מחיקות ותיקונים.

אתם טועים? לפחות תדעו איך לעשות את זה • גרפולוגיה
גרפולוגיה צילום: pixabay

מכירים את אלה שכל מילה שניה הם מוחקים או מתקנים בכתב? או את אלה שאין להם אף מחיקה והדף נקי וחלק כמו מפה לבנה לשבת? ומה עם אלה שחייבים טיפקס על כל קו קוון קטנטון שלא מסתדר להם נוח באות?

המחיקות והתיקונים הם חלק מתהליך הכתיבה, מטרתם היא לשפר ולהבהיר את הכתב. כולנו טועים במהלך כתיבה, השאלה כאן היא איך אני מתמודד עם התיקונים האלה. ובעצם כיצד אני מתמודד עם בעיות וקשיים שניצבים בפניי בחיים.

יש כאלה שלא יתרגשו מטעות שנעשתה על ידם, ימשיכו הלאה או אפילו יתקנו וילמדו ממנה,  ויש כאלה שיכעסו נורא על עצמם או על אחרים ויחפשו את מי להאשים. ויש כאלה שכל כך ייבהלו מהטעות שהם ינסו להסתיר אותה בכל דרך אפשרית.

ומה אתכם? כיצד אתם מתמודדים עם טעויות ותיקונים? ומה אומרות המחיקות שלכם ותיקון הטעויות בכתב היד שלכם?

 קו מבטל – אומר שטעיתי ולא הסתרתי את הטעות. אני בסדר עם הטעות, לא קרה כלום, טעיתי, קורה. מקבל את הטעות כחלק טבעי, לא מסתיר אותה.

 תיקון מטשטש – אני לא רוצה שתראו במה בדיוק טעיתי, אני מטשטש את זה באיזה שהיא צורה.

 כתם דיו מסתיר – השחרה – אני לא רוצה שתראו במה טעיתי. טעות שהשאירה בכותב כתם. מרגיש שטעה בגדול, מתקשה להשלים עם הטעות שלו, מתמלא כעס וזעם, מנסה להדחיק ולהסתיר אותה.

 חזרה על אותיות – מראה על הפער בין הרצוי למצוי. הקיים אינו מספק מספיק את הכותב והוא מרגיש שעליו לשפר את הקיים ולגשר על הפער. לדוגמה: כשאדם מעבה, חוזר על האותיות במילה "אמא" נראה את הצורך שלו בעיבוי הקשר עם אמא.

ועכשיו שימו לב כשאתם כותבים, מוחקים או מתקנים, איך בחרתם לתקן ומה הרגשתם באותו הרגע. וכמובן שימו לב לתוכן המילה שתיקנתם. ועל זה במאמר הבא.

מאיה הראל גרפולוגית.

גרפולוגיה כתב מחיקה תיקון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד