י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תשכחו מחסינות עדר

המדגם חשף: כמה ישראלים נדבקו בקורונה?

מדגם שערך הצוות לטיפול במגיפות, בשיתוף פעולה עם המרכז הלאומי לבקרת מחלות גילה כי כ-200 אלף ישראלים נדבקו בנגיף הקורונה מאז תחילת המגפה • "כדי שתהיה חסינות עדר, לפחות 50% מהאוכלוסייה צריכה לפתח נוגדנים"

המדגם חשף: כמה ישראלים נדבקו בקורונה?
עמדת בדיקת קורונה צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

מומחים רבים בעולם מתחבטים בשאלה האם חסינות העדר היא הפתרון למגיפת הקורונה הקטלנית. מדגם שנערך בישראל בדק עד כמה ישראלים נחשפו לנגיף הקורונה והאם ישנו סיכוי לחסינות העדר כאן בארץ, ע"פ המדגם שהוא הראשון מסוגו בארץ עולה כי כ-200 אלף ישראלים נדבקו בנגיף הקורונה מאז תחילת המגפה, כך דווח בחדשות 12.

העיתונאית ענבר טויזר מחדשות 12 מדווחת כי מי שערך את המדגם הוא הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) בשיתוף פעולה עם המרכז הלאומי לבקרת מחלות. מהמדגם עלה כי שיעור החשיפה לנגיף עומד על 2.5%, המדגם נערך כך שנלקחו דגימות דם מ-1700 בני אדם מכל רחבי הארץ ובגילים שונים.

למרות הנתון הלכאורה גבוה של 200 אלף ישראלים שנחשפו לנגיף, פרופסור כהן מסביר כי הנתונים כלל אינם מעודדים וכי האפשרות לייצר כאן חסינות העדר אינה נראית באופק, פרופסור כהן מסביר כי לחסינות העדר נדרשים מספרים גבוהים: "כדי שתהיה חסינות עדר, לפחות 50% מהאוכלוסייה צריכה לפתח נוגדנים וכיום הם קיימים רק אצל 2.5%, כלומר אנחנו רחוקים מחסינות עדר ועל מערכת הבריאות להיות מוכנה מבחינת ניהול המגפה ולא להיות מופתעת ממקבצי התפרצות כפי שאנו רואים כעת בגימנסיה"..

בתוך כך משרד הבריאות צפוי להתחיל במבצע לבדיקות הסרולוגיות שאמורות לבדוק למי יש כבר נוגדנים לקורונה זאת לאחר עיכוב של כמה שבועות, מי שצפויים להיבדק ראשונים הם תושבי בני ברק ובהמשך יישובים אחרים. הבדיקות בתוקף עד תחילת יולי והשאלה היא האם יספיקו להשתמש בהן.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד