י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו בתיעוד

ההנחיה שמסעירה את צה"ל: לא לרדוף אחר גנבים • צפו

בעקבות ההנחיה של מפקד בכיר שלא לרדוף אחר בדואים שגונבים ציוד בבסיסי צה"ל, שוחחו היום סגן הרמטכ"ל וסגן המפכ"ל וסיכמו כי יהודק הפיקוח באזור בסיסי צה"ל בנגב • חייל שמשרת באזור: "זה נורא. הפקודה חייבת להשתנות" • צפו

ההנחיה שמסעירה את צה"ל: לא לרדוף אחר גנבים • צפו
התקרית בדרום צילום: צילום מסך

בימים האחרונים הרוחות בצה"ל סוערות סביב תופעת הגנבות שמבצעים תושבי הפזורה הבדואית בבסיסי צה"ל בנגב. הרוחות סוערות בעקבות ההנחיה שלא לבצע מרדפים אחר הגנבים.

ההוראה המפתיעה של מפקד הבסיס מעוררת זעם רב בקרב החיילים שטוענים כי הם חסרי אונים מול הגנבות החוזרות ונשנות.

בתחילת השבוע פורסם תיעוד בו נראים ג'יפים של צה"ל מבצעים מרדף אחרי בדואים תושבי האזור שעל פי החשד גנבו ציוד מבסיס צה"ל.

בסרטון נראים הבדואים מתגרים בחיילים תוך כדי נהיגה פרועה, ואף מסכנים את חייהם. בעקבות התיעוד המסעיר, הורה מפקד בסיס צאלים, אל"מ אוהד נאור, שלא לצאת למרדפים אחרי הבדואים החשודים בגנבת ציוד.

"כשאני בא לאימון בצאלים אני יודע שיש לי בדואים וזה האיום המרכזי עליי באימון. כשאני עומד מול פלוגה שלי בצאלים ומקים מתחמי אימונים בשטח, אני אומר שהאיום המרכזי זה גנבה ושיבוש האימון", כך סיפר ידידיה נסימי, רס"פ בגדוד מילואים 9208, ל 'n12'.

"הם כל הזמן סורקים את השטח ומחפשים אבדות, באירוע היתקלות אין לי מה לעשות. הפקודה היא לא לעשות שום דבר. זה נורא, התחושה שאתה חייל עם נשק ולא יכול לעשות כלום, זה פוגע בחוסן שלך. הפקודה חייבת להשתנות". הוסיף נסימי.

בעקבות המקרים האחרונים, הבוקר (רביעי) שוחחו סגן ראש המטה כללי האלוף אייל זמיר, וסגן המפכ"ל ניצב אלון אסור ודנו בנושא, על פי צה"ל והמשטרה. "השניים שוחחו לנוכח אירועי גנבה וניסיונות גנבה שאירעו בשטחי אש ואימונים של צה"ל על ידי אזרחים ישראליים".

השניים ציינו כי יש להמשיך ולפעול בשיתוף פעולה המשמעותי בין הגופים כפי שנעשה עד כה ולייצר פתרונות נוספים למניעת עבירות חמורות מסוג זה.

באותה שיחה, סגן הרמטכ"ל ציין את תפקודם של קציני צה"ל בהיבט המבצעי באירוע המורכב שבמהלכו חתרו החיילים לסיכול ניסיון הגניבה וניסו למנוע אותה בטרם הועבר הטיפול למשטרת ישראל.

סגן הרמטכ"ל וסגן המפכ"ל סיכמו כי יהודק הפיקוח באזור בסיסי צה"ל בדרום הארץ במטרה למנוע את הגניבות והסיכון הטמון בהן, בפרט על ידי מאמצי מניעה לצד פעילות אכיפת נחושה ובלתי מתפשרת בהובלת המשטרה מול העבריינים עד למיצוי הדין עמם.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס היום במליאת הכנסת לסערה ואמר: "מי שמתקרב לבסיס צה"ל או לחייל צה"ל וגונב אמצעי לחימה שמגיעים אח"כ לטרור ועולים בחיי אדם של אזרחי מדינת ישראל - צריך לירות בו".

בדואים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד