י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשבתם שפוגעים לכם בפרטיות?

אפליקציה מיוחדת ברוסיה להתמודדות עם הקורונה מעוררת סערה

יותר מ-400 אלף בני אדם כבר זוהו כנשאים של נגיף הקורונה ברוסיה, הממשלה פתחה אפליקציה מיוחדת שעוקבת אחרי חייבי הבידוד. האפליקציה החדשה פוגעת באופן קשה בפרטיות ומעוררת סערה

אפליקציה מיוחדת ברוסיה להתמודדות עם הקורונה מעוררת סערה
אפליקציות בטלפון חכם צילום: pixabay

ברוסיה מגפת הקורונה מתפשטת באופן קשה ביותר והרשויות במדינה החליטו לחייב את כלל האזרחים להוריד אפליקציה שדומה לאפליקצית "המגן" הישראלית רק בצורה קשוחה הרבה יותר האפליקציה.

האפליקציה עוקבת אחר המשתמשים החייבים בידוד ביתי ומבקשת מהם לבצע פעולות המוכיחות שהם אכן שוהים בבית כמו צילום סלפי. משתמשים רבים ברוסיה מתלוננים כי האפליקציה גורמת לבאגים קשים בפלאפונים ולפגיעה קשה בפרטיות, כך דווח בYNET.

המשתמשים טוענים כי בפעמים רבות האפליקציה מבקשת מהם לצלם את עצמם בסלפי, אפילו בלילה, זאת כדי להוכיח שהם עדיין בבית. אם היא מזהה שהמשתמש יצא מהבית או שהם נמנעים מלשלוח תמונה – עלול להיגזר עליהם קנס של 56 דולר בכל פעם.

בנוסף טוענים המשתמשים כי האפליקציה גורמת לבעיות טכניות במכשירים ולבאגים. אלכסייבה, תושבת מוסקבה, סיפרה כי כשניסתה להצטלם, היישומון קרס. וכשהבידוד שלה הסתיים, היא גילתה שצברה 11 קנסות, בשווי כולל של 620 דולר. אלכסייבה התלוננה, "זה יותר מהשכר החודשי שלי".

המערכת גרמה לרווח אדיר לרשויות, בתוך מעט יותר מחודש נרשמו 54 אלף קנסות, ששוויים הכולל הוא כשלושה מיליון דולר. הדבר מתעצם עוד יותר לאור העובדה כי בסך הכול יש לאפליקציה 70 אלף משתמשים רשומים.

ברוסיה המגפה מוסיפה להתפשט ועד כה יותר מ-400 אלף בני אדם כבר זוהו כנשאים של הנגיף במדינה.

קורונה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד