י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חוזרים לתשמ"ט?

לאחר ההפסד אייכלר מאיים: ניפגש בצמתים הבאים

במכתב המתפרסם בשער עיתון 'המחנה החרדי' של חסידות בעלזא, כותב ח"כ ישראל אייכלר, לחסידי בעלזא, על רקע ההפסד של ועדת פניות הציבור, מאמר מיוחד בו הוא מאיים לרוץ עצמאית בתוך יהדות התורה ולא בתוך אגודת ישראל

לאחר ההפסד אייכלר מאיים: ניפגש בצמתים הבאים
הרבי מבעלזא מצביע צילום: ארי ק

חשיפת 'בחדרי חרדים' על אי מינויו של ח"כ ישראל אייכלר באגודת ישראל לתפקיד יו"ר הוועדה לפניות הציבור בכנסת עולה שלב, במכתב שכתב לחסידי בעלזא הוא רומז כי בעלזא תרוץ עצמאית ביהדות התורה שלא במסגרת אגודת ישראל. 

כזכור, חסידות בעלזא רצה בשנת תשמ"ט עם 'דגל התורה', אז הקים מרן הרב שך זצ"ל, את המפלגה הליטאית וברבות השנים חזרה שוב לשורות אגודת ישראל אך עם הרבה חריקות. 

במכתבו המתפרסם בבטאון החסידות 'המחנה החרדי', תחת הכותרת "אליך בעלזער חסיד וכל בוחרינו ואוהדינו היקרים", מתייחס אייכלר להפסד: "על רקע מינוי נציג "הסיעה המאוחדת" באגודת ישראל לתפקיד יו"ר הוועדה לפניות הציבור, בניגוד להסכמות בועידה הארצית של אגו"י תשע"ט ולייצוג ההולם את ציבור הבוחרים שלנו. חמור מכך, בניגוד לצו המניעה של בית הדין דקהל מחזיקי הדת, חשוב לזכור ולהזכיר: אנשים אחים אנחנו. המאבק אינו אישי ובוודאי לא בין החסידים".

"לא הלכנו לכנסת לקבל שררה אלא עבדות. אין לך שליחות קשה יותר מלטפל בפניות הציבור החי תחת משטר דיכוי הפוגע בכל יהודי חרדי הנתקל בחומת הבירוקרטיה העויינת. זכינו ב"ה לעשות זאת ועוד נכונו לנו עתידות בס"ד, לעמוד לעזרת ה' בגיבורים. לא נרפה מהמאבק להפסקת האפלייה של ילדי הת"תים, הוריהם ומלמדיהם".

הרבי מבעלזא מצביע בבחירות לכנסת

כאן אייכלר עוקץ את טסלר וכותב "יש לנו הערכה רבה לפועלו של ח"כ יעקב טסלר הן כעוזרו של השר ליצמן והן היום כנציג חסידי ויז'ניץ, שרובם אינם מעורבים בהדחה כלל".

"המחטף הפוליטי הזה הוא רק עוד מכשול, במסגרת מאבק של שנים ארוכות בחומה המפלגתית, עד להשתלבות חסידי בעלזא באגודת ישראל. אין זה סוד שהכוחות הוותיקים במפלגה, מתחלקים במשאבים מצומצמים ודלים. לכן הוקמה ש"ס והוקמה דגל התורה, שלא מצאו עבורם מקום, עד לעצמאותם".

"ב"ה חסידות בעלזא במשך יובל שנים, גדלה והצליחה ותופסת מקום נכבד בכתרה של היהדות החרדית. שום חומה לא עמדה לבלום את פעילות נציגי בעלזא בכל תחומי העשיה הציבורית. אנו היום בראש הפעילות הברוכה בנציגות החרדית. ממלכת בית בעלזא אינה תלויה בתפקיד מסויים, אלא בעשיה לטובת היהדות בכלל ולכל יהודי בפרט. שינויים פוליטיים, זה טבעי. זו הפוליטיקה. אסור להרים ידיים או להתייאש".

את מכתבו מסיים: "בסוף, האמת והשלום יאהבו. נשתלב ונהיה כולנו יחד אגודה אחת לעשות את השליחות שקבלנו מכ"ק מרן רבינו שליט"א לקיים רצון אבינו שבשמים. תודה לכל התומכים. עוד ניפגש בעז"ה בצמתים הבאים עלינו לטובה. אני והצוות המסור בלשכתי נמשיך בעז"ה ביתר שאת וביתר עוז לעמוד לצידכם בכל אשר תפנו".

ישראל אייכלר חסידות בעלזא אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד