י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהומות השחורים בארה"ב

תושב לייקווד ל'בחדרי': "מתכוננים לגרוע מכל"

לאור התגברות מעשי הביזה בחנויות ברחבי ארה"ב גם בעלי העסקים החרדים על הכוונת, זאת בפרט לאור קריאות מפורשות בפייסבוק על ידי שונאי ישראל, לפגוע ולבזוז דווקא חנויות בבעלות יהודית | בשיחה עם 'בחדרי חרדים' משתף עסקן חרדי מלייקווד בתחושות הקשות

תושב לייקווד ל'בחדרי': "מתכוננים לגרוע מכל"
חנויות ממוגנות בלייקווד צילום: באדיבות המצלם

בלייקווד החרדית מתמודדים עם הפגנות של אזרחים אנרכיסטים, זועמים ששורפים, יורים ומיידים בקבוקי תבערה לעבר שוטרים, פוגעים בעסקים ומשחיתים מכוניות. המפגינים זועמים על מותו של ג'ורג' פלויד, גבר אפרו אמריקני שמת על ידי שוטר לבן שמחץ את צווארו למשך יותר משמונה דקות עד ליציאת נשמתו בחנק.

שלומי שפיצר, תושב לייקווד מספר ל'בחדרי חרדים' על המצב המתוח: "מתוכננת הפגנה גדולה באזור שלנו ביום שבת, המפגינים אמנם מגיעים להפגנה שמוגדרת כשקטה ובאישור המשטרה, בהפגנה משתתפים אנרכיסטים מכמה קבוצות אלימות, ואז הכל יוצא משליטה".

שלומי מספר כי העסקים בלייקווד חזרו פחות או יותר למסלול, לאחר שהיו סגורים עקב נגיף הקורונה, אך הפעם זה אחרת. "אנחנו סגורים בשעות החושך, שמנו פלטות מעץ על החלונות, אנחנו מתכוננים לגרוע מכל, ומקווים לטוב".

חלונות ראווה חסומות בלוחות עץ

עוד הוא מספר ל'בחדרי חרדים' כי ברשתות החברתיות המקומיות גולשים אנטישמיים מבקשים מהמפגינים לפגוע ולהרוס ולבזוז רק עסקים של יהודים, בפוסטים נאמר: "אל תפגעו בעסקים של האוכלוסייה הכללית, תפגעו רק בעסקים של היהודים". שלומי מספר כי הרשויות מודעות לזה, ובטוחים פה בקהילה כי אלו פעילי ימין קיצוני אנטישמיים שמנצלים את המצב.

הדברים הללו מקבלים זווית נוספת שמאמתת את הדברים, לאחר ש'פייסבוק' חשפה קבוצות ימניות קיצוניות שהתחזו לקבוצות שמאל, וקראו למפגינים לבצע אלימות ואנרכיה. פייסבוק סגרה את החשבונות הללו.

שלומי מספר שחבר שלו ירוקן לקראת שבת את העסק שלו מהדברים היקרים, "הוא יעביר אותם לטנדר שלי, ולפני שבת אקח את הטנדר למקום בטוח, אני לא לוקח סיכון, אנחנו מקווים לטוב".

מחאת שחורים לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד