י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חזון השלום של טראמפ

"הקפאה - רק באזור הבלתי מיושב. לא תהיה הקפאה במובלעות"

בתגובה לטענות ראשי מועצות ביו"ש כי חזון השלום של הנשיא טראמפ מחייב אותם להקפיא את הבנייה ב-15 יישובים פנימיים, אומר הפקיד הבכיר לכתב המדיני של "ישראל היום"-אריאל כהנא: "מומלץ למי שאינם בקיאים בתוכנית לקרוא אותה בעיון"

"הקפאה - רק באזור הבלתי מיושב. לא תהיה הקפאה במובלעות"
בנייה ביו"ש צילום: Sebi Berens/Flash90

חזון השלום של הנשיא טראמפ לא דורש את הקפאת בנייה ביישובים הישראליים ביהודה ושומרון. כך אומר פקיד אמריקני בכיר בעקבות טענות של חלק ממנהיגי המתיישבים, לפיהן תכנית טראמפ מחייבת הקפאת בנייה בחלק מהיישובים ביהודה ושומרון. הפקיד הבכיר הוסיף כי גם במובלעות לא תהיה הקפאת בנייה.

הנציג האמריקני הסביר כי: "החזון לשלום מדבר בעד עצמו ואנו ממליצים למי שאינו מעודכן לקרוא אותו בעיון. הקפאת הבנייה (הישראלית) היחידה שהתוכנית דורשת היא לאזור המיועד למסור לפלסטינים בעתיד, אם יעמדו בתנאי התוכנית".

הוא הוסיף כי גם כיום, באזור זה אין יישובים יהודיים. בנוגע ל-15 היישובים היהודיים שהתוכנית מכנה "מובלעות", הסביר הפקיד הבכיר כי הם יהיו נתונים למגבלה חלקית של הבנייה אך לא להקפאה.

לדבריו: "אין הקפאה במובלעות. לאחר שוועדת המיפוי תאשר הפרמטרים של המובלעות, תתאפשר בנייה בהם בניה גם בארבע השנים הבאות".

לדבריו, ההחלטה כיצד לבנות בשטח המובלעות תהיה על פי שיקול דעתה של מדינת ישראל והבנייה לא בהכרח תהיה אנכית. הוא ציין כי מגבלה זו תימשך ארבע שנים ולא יותר. יצויין כי ועדת המיפוי הישראלית-אמריקנית קיימה דיונים רבים אך עדיין לא סיימה את עבודתה. לכן בשלב זה עדיין אין מפת ריבונות מוסכמת.

תכנית המאה דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד