י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המסר של הקשיש לאחות במרפאה

"היא אומנם לא זוכרת אותי, אבל אני כן זוכר אותה"

מה נוכל לעשות על מנת לשפר את מערכת היחסים בינינו? • האם אנו בכלל עונים להגדרה של ’איש ואשה שזכו - שכינה ביניהם’? •והיכן נמצאת השכינה, אם בביתנו מתנהלים ויכוחים על בסיס קבוע?

"היא אומנם לא זוכרת אותי, אבל אני כן זוכר אותה"
מרפאה צילום: pixabay

"זכו, שכינה ביניהם"

איש מבוגר בשנות ה-80 לחייו, נכנס למרפאה לביקור שיגרתי, והנה הוא מגלה שהתור לרופא מתעכב, הוא ניגש לאחות ומבקש ממנה להכניסו מוקדם ככל האפשר לבדיקה, שכן, צריך הוא להגיע בשעה הקרובה לפגישה חשובה. "להיכן יש לך למהר להגיע?", התפלאה האחות "אולי לקופת חולים אחרת"?... ענה לה הקשיש, "אשתי נמצאת בבית אבות סיעודי ואני מקפיד לבקרה כל יום, ללא ויתורים!". ולמה היא בבית אבות סיעודי, מה יש לה? שאלה - היא חולה באלצהיימר, בשלב מאוד מתקדם של המחלה, ולצערי היא לא זוכרת כלום אפי’ לא אותי! השיב.

אם היא לא זוכרת אותך ואת ביקוריך, למה אתה הולך בכלל? תמהה. "היא אומנם לא זוכרת אותי, אבל אני כן זוכר אותה ואת מעשיה למעני כל השנים" ענה הזקן, ומחה דמעה נסתרת מעיניו... אתגרים רבים ניצבים בפני כל זוג המעוניין להקים בית נאמן בישראל, וגם בהמשך הדרך לאחר שהקימו את ביתם. שאלות רבות הם שואלים את עצמם. למשל: מה נוכל לעשות על מנת לשפר את מערכת היחסים בינינו?

"האם אנו בכלל עונים להגדרה של ’איש ואשה שזכו- שכינה ביניהם’? והיכן נמצאת השכינה, אם בביתנו מתנהלים ויכוחים על בסיס קבוע? וגם אם מגיעים הם להרגשה של הרמוניה נפלאה בחייהם המשותפים, עדיין חוששים הם לאבד את אותה תחושה, ורוצים הם לדעת, איך והאם אפשר לשמר ואף להוסיף תמיד תבלין ועניין לחיי הזוגיות, ולהגיע לגיל גבורות יחד מאושרים ושלווים, כמו הזוג שתואר לעיל? וכך עולות שאלות ותמיהות רבות ומגוונות, שלא תמיד זוכות למענה ברור ומספיק דיו...".

ובכן, מעל במה מכובדת זו נשתדל בעזרת ה’ במאמרנו השבועי, לשפוך אור על כל נושא הזוגיות וחיי המשפחה, על פי הדרך היהודית והפסיכולוגיה התורנית הנטועה עמוק בדברי חכמי ישראל, בתלמוד, בהלכה, ובספרות הענפה שעמינו "עם הספר" התברך בה. נושא אחר נושא נפתח, נלמד, נסכם ונשנן, וכך כל השאלות יבואו, בס"ד, אט אט אל פתרונן בדרך בטוחה ונכונה. 

בשבוע הבא נתחיל מתחילת הדרך, איך בעצם בוחרים את בן הזוג, בצורה ובדרך הנכונה ע"פ היהדות. מה באמת חשוב לברר במפגשים קודם ההחלטה הגורלית של חיינו, על מה צריך לעמוד, ועל מה אפשר לוותר. ובנוסף, נקבל טיפ מעניין לסיכום מחוכמתו של שלמה המלך בכבודו ובעצמו שתקפה גם בדורנו אנו. אבל ברשותכם, בואו בל נקדים את המאוחר... ניפגש בשבוע הבא...

בברכת שבת שלום ומבורך!!!

מאת הרב ישראל מאיר רבי - מרצה ומגיד שיעור.

זוגיות הרב ישראל מאיר רבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד