י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי שחויב במיליון שקלים

האב החרדי ביקש: "תטילו על בני צו מאסר בינלאומי"

אחרי שחויב בקנס גבוה של מיליון שקלים, בטענה כי הוא שלוחץ על בנו לסרב לתת גט לרעייתו שהפכה לנכה בעקבות אירוע מוחי, האב דורש להוציא צו מעצר בינלאומי לבנו המעגן, וזאת בכדי להוכיח כי אין לו כל קשר לפרשה 

האב החרדי ביקש: "תטילו על בני צו מאסר בינלאומי"
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

אביו של סרבן גט, שחויב לאחרונה לשלם קנס בסך יותר ממיליון שקלים בטענה כי הוא אחראי לכך שבנו מסרב לתת גט, הגיש בקשה להוצאת צו מעצר בינלאומי נגד הבן. זאת, כדי להוכיח כי הוא אינו מעורב בפרשה. כך מדווח יקי אדמקר ב'וואלה'.

תחילתו של הסיפור לפני כ-15 שנה. בני הזוג שהיו נשואים במשך 5 שנים בהן נולדו להם 2 ילדים והתגוררו בארה"ב, הגיעו לביקור בארץ ובמהלכו לקתה האשה באירוע מוחי שהותיר אותה נכה עד היום. בית הדין קבע כי הבעל חייב לתת גט לאשתו אולם הבעל חזר לארה"ב והתעלם מהפסק.

אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים ביצע חקירה בישראל ובארצות הברית ותוצאותיה העלו כי אביו של הבעל המעגן עומד מאחורי הסירוב להעניק את הגט - אולם לתוצאות החקירה לא הוצגו ראיות מפורשות. כתוצאה מכך נמצא האב שמצבו הרפואי קשה ביותר והוא לקה במספר אירועים מוחיים והתקפי לב - תחת צו עיכוב יציאה מהארץ. לפני כשנה וחצי הותרה יציאתו בכפוף להפקדת ערובה בשווי מיליון דולר.

במשך התקופה הזו ניהל האב מספר הליכים בבית המשפט העליון כנגד בית הדין הרבני, וביקש בין היתר לבטל את הקנס היומי ע"ס 5,000 ש"ח שהוטל עליו. השופטים מתחו עליו ביקורת קשה, וקבעו כי "התגבשה באופן מובהק התשתית העובדתית המצדיקה הטלת סנקציה" עליו.

לאחר דחיית בקשתו הוא הסכים לשלם את הקנס, אך טען כי אין לו קשר עם בנו ולא השפעה. בין היתר הוא ניסה להוכיח זאת על ידי בקשה להוצאת צו מעצר בינלאומי נגד הבן, ביקש גם לערב את שב"כ כדי שיבחן את פלט השיחות שלו בשנים האחרונות כדי לאמת את טענתו שלא היה לו קשר עם בנו, הביע נכונות להישבע על פי התורה שלא היה לו קשר עם בנו וכן להתקין ציתותים בדמות הקלטה או מצלמה כדי להפריך את הטענות נגדו ואף הציע לשכור "חוקר פרטי נייטרלי" ולעבור בדיקת פוליגרף.

סרבן גט צו מעצר בעל מעגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד