י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בתיווך שוויץ

החייל האמריקני שנידון למאסר באיראן שוחרר

"הסיוט הסתיים, הוא בדרך הביתה", כך בישרה אמו של החייל האמריקני מייקל ווייט שנעצר באיראן נידון לעשר שנות מאסר, מתוכם ישב שנתיים עד לשחרורו 

החייל האמריקני שנידון למאסר באיראן שוחרר
מייקל ווייט צילום: באדיבות המשפחה

איראן שחררה חייל לשעבר של חיל הים האמריקאי שהיה עצור באיראן, מייקל ווייט האמריקני שוחרר לאחר כמעט שנתיים בכלא, כך הודיעו גורמים בארה"ב. אמה של ווייט אמרה כי "הסיוט הסתיים, הוא בדרכו הביתה".

מייקל ווייט עזב את איראן במטוס של ממשלת שוויץ, לאחר שישב כמעט שנתיים במעצר, שוויץ היא המדינה המתווכת בין איראן לארצות הברית, מאחר ולמדינות אין יחסים רשמיים.

ג'ואן ווייט, אמו של מייקל אמרה בהתרגשות לאחר הבשורה הטובה, "אני נרגשת להודיע ​​שהסיוט נגמר. הבן שלי נמצא במקום בטוח תחת משמורת אמריקאית ובדרך הביתה".

השליח המיוחד של ארה"ב לאיראן, בריאן הוק, טס לציריך לפגוש את מייקל ווייט וילווה אותו בדרכו לארה"ב, כך על פי גורמים רשמיים בארה"ב.

ווייט נעצר על ידי גורמים איראנים ביולי 2018. במהלך ביקור באיראן אז פגש אישה באינטרנט, וטס לפגוש אותה באיראן במטרה לחיות יחד.

הרשויות האיראניות האשימו אותו בהעלבתו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי והעלאת תמונות פרטיות ברשת שהאיראנים לא אהבו. והוא נידון לעשר שנות מאסר.

מייקל ווייט חייל אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד