ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נמנע אסון כבד

נס: למרות האיומים – הפלסטינים סיכלו פיגוע נגד כוחות צה"ל

נמנע אסון כבד - סוכל פיגוע טרור נגד כוחות צה"ל • עשרות מטענים וכלי נשק נמצאו ע"י כוחות הביטחון הפלסטינים בעיר ג'נין • זאת למרות האיומים מצד אבו מאזן לבטל את ההסכמים הביטחוניים עם ישראל

נס: למרות האיומים – הפלסטינים סיכלו פיגוע נגד כוחות צה"ל
מטען צינור צילום: דוברות המשטרה

ברקע השיחות על החלת הריבונות והאפשרות של סיפוח השטחים ביהודה ושומרון, ולמרות האיומים של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לבטל את ההסכמים הביטחוניים עם ישראל, סיכלו כוחות הביטחון הפלסטיניים פיגוע שתוכנן נגד כוחות צה"ל בימים האחרונים באזור העיר ג'נין שבצפון השומרון. כך דווח הבוקר (ראשון) באתר ynet.

על פי הדיווח, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים קיבלו ביום חמישי האחרון מידע על הכנות של מחבלים  לקראת פיגוע נגד כוחות צה"ל. מהמידע המודיעיני שהגיע לידי מנגנוני הביטחון, חוליית טרור פלסטינית הצליחה להחביא עשרות מטעני צינור בשטח פתוח סמוך לג'נין ליד ציר שבו נעים כוחות צה"ל כשהם מגיעים לעצור מבוקשים בעיר.

גורמים שמעורים בנושא אמרו לאתר ynet, כי המידע המודיעיני הוביל שעות אחר כך לחשיפת סליק. בתוכו מצאו אנשי המנגנונים 30 מטעני צינור מוכנים לשימוש שחברי החוליה היו אמורים להשליך על הכוחות עם כניסתם לביצוע מעצרים ליליים שגרתיים. בנוסף נמצא בסליק רובה שהיה גם הוא מוכן לשימוש לירי על הכוחות.

בעקבות מידע נוסף, התפרסו באזור כוחות הביטחון הפלסטינים בג'נין ומצאו עשרה מטעני צינור מוכנים להפעלה, ורובה מסוג "קרלו". גם כלי הנשק הללו הוטמנו סמוך לציר תנועה שבו משתמשים לעיתים כוחות צה"ל.

כזכור, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הנחה את ראשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים להפסיק לאלתר את התיאום הביטחוני עם ישראל.

בישיבת ההנהגה הפלסטינית שהתכנסה בחודש שעבר השתתפו עשרות אישים פלסטינים ובהם חברי הנהגות אש"ף ופת"ח, ראש הממשלה הפלסטיני, ראשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ואחרים. אבו מאזן הכריז בתום הישיבה כי הרשות אינה מחויבת עוד להסכמים עם ישראל וארה"ב, לרבות ההסכמים הביטחוניים.

בכיר במערך ההסברה של פת"ח אמר לאחר הצהרת אבו-מאזן כי "אין דרך להתנגד לסיפוח אלא באמצעות הנשק, הגיע הזמן להשתמש בו. אנחנו כבר לא כפופים לכל ההסכמים עם ארה"ב וישראל".

סיכול פיגוע החלת ריבונות צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד