י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טיפים של דולה

גם לך קורה שאת מגיעה ללדת ולא יודעת אם לשמוח או לבכות?

הבאנו לך מארגז הכלים של "שיטת א.ד.ר.ת."• טיפים נכונים וטובים כיצד לראות את המצב בצורה שונה לגמרי • וכיצד תוכלי לשנות את מצב הרוח שלך ברגע שאת מרגישה מדוכדכת?

גם לך קורה שאת מגיעה ללדת ולא יודעת אם לשמוח או לבכות?
רגשות צילום: pixabay

תתארי לעצמך את הסיטואציה הבאה: יום רביעי בערב, השעה 20:30, כל הילדים במיטות ואת מוכנה סוף סוף לצאת מהבית למפגש כיתתי שכבר חודשיים את מתכוננת לקראתו. זכרת להכניס לתיק את כל המזכרות שאספת מהבוידעם ושאת מתכננת להראות לחברות.

ואז מצלצל הטלפון, על הקו המחנך של הבן שלך. הוא מודיע שבנך התנהג בחוצפה כלפי צוות המורים והוחלט שמחר הוא יכול לבוא לתלמוד תורה רק בליווי ההורים.

מה את עושה עכשיו? 1. יוצאת בשמחה למסיבה. 2. בולעת את הרוק ויוצאת בכל זאת למסיבה. 3. נשארת בבית ומוותרת על המסיבה.

אם סימנת את תשובות 2 ו-3 כדאי לך להשתמש ב-'מד העונג'.

מה זה מד העונג? מד העונג הוא כלי מדידה המאפשר לנו ליצור חוויות חיוביות בחיים. על כל סיטואציה בחיים אנו יכולים לענות על השאלה הבאה: מה הייתה החוויה שלי מהמציאות שקרתה מאפס עד עשר? 0 - טראומה וסבל – שלילי.  10 - וואו, כיף, עונג - חיובי.

לכאורה, מציאות חיובית תהיה חוויה חיובית וכך גם במציאות שלילית. האם ניתן לחוות חוויה חיובית גם כשהמציאות שלילית? (להצליח ליהנות במסיבה על אף הטלפון שקיבלה מהתלמוד תורה?). בשימוש נכון של מד העונג זה אפשרי!

שלוש השאלות לשימוש נכון במד העונג: 1. מה מד העונג שלי עכשיו (כמה טוב לך הרגע) מ0-10? 2. מה הוריד לי את מד העונג? 3. מה יכול להעלות לי את מד העונג בלי קשר לסיטואציה שהורידה לי אותו?

טיפ של דולה: כשאת מגיעה ללדת בכל פעם כששואלים אותך מאפס עד עשר כמה כואב לך? הוציאי את מד העונג ושאלי את עצמך מאפס עד עשר כמה טוב לי ואני רגועה?

שלכן - אדרת קליינמן, דולה מהחיים ומפתחת שיטת א.ד.ר.ת.

לידה רגשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד