כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אחרי 57 שנה

העסקן הוותיק הודיע: אני מתפטר מהקהילה

הרב פנחס קורנפלד, מעסקניה הוותיקים של אנטוורפן החרדית, הודיע על התפטרותו מהנהלת הקהילה בה היה חבר 57 שנה. בהסבר מפורט בעלון שמוציא הוא מתחרט שלא כתב ספר זיכרונות

העסקן הוותיק הודיע: אני מתפטר מהקהילה
הרב פנחס קורנפלד צילום: באדיבות המצלם

לאחר 57 שנה של חברות בקהילת 'מחזיקי הדת' באנטוורפן שבבלגיה, הודיע העסקן הוותיק, הרב פנחס קורנפלד, מראשי הקהילה ודמות דומיננטית, על התפטרותו מחברות הנהלת הקהילה.

בעלון שמוציא לאור זה עשור, הנקרא 'למען תדע', סיפר קורנפלד לקהל קוראיו על דבר התפטרותו. הרב קורנפלד הסביר, כי כבר לפני פרוץ נגיף הקורונה הביא בפני הנהלת הקהילה את בקשתו לעזוב את התפקיד אחרי למעלה מ- 50 שנה.

במכתבו כותב ר' פנחס, שרבים שואלים אותו על דבר התפטרותו והוא מסביר כי "בישיבה של כלל הנהלת הקהילה בחודש אדר לפני פרוץ מחלת הקורונה, מסרתי בפומבי על רצוני לפרוש לאחר 57 שנים רצופות בהן הייתי חבר וכן כיהנתי בהנהלה של הקהילה. הגיע הזמן לתת לאחרים, יש עסקנים מסורים, צעירים שעליהם לקחת את המושכות. זהו דרך העולם שצריך להקריב גם עבור הצעירים יותר. כשם שקבלתי שכר על הדרישה כך אקבל על הפרישה".

"תמיד הייתה לי הזכות לעזור" הוא כותב. "דור דור וממשיכיו, דור דור ומנהיגיו. אני מסתכל אחורה על כל אותם השנים בתחושה עמוקה של עשייה היסטורית, איש אינו יכול לומר את אשר עשה בחייו, אי אפשר לעשות % 100 נכון, בטח כל אדם עשה טעות בחייו".

"כתוב בפסוק 'אין צדיק בארץ שיעשה טוב ולא יחטא', יש לי חרטה אחת. אנשים רבים שואלים אותי: מדוע לא כתבת את זיכרונותיך? יש לי חרטה אמיתית. כי זה היה יכול להיות כמה ספרים בנושא ההיסטוריה היהודית, בתחומים שונים תולדות המלחמה המרה עד ימינו, 75 שנה לאחר מכן".

"חשוב שחלק מהנוער שלנו ידע, עם זאת, קשה להחזיר את הגלגל לאחור. מה שלא נכתב יכול להיות שזה עדיין לא אבוד לחלוטין" הוא מדגיש. 

לסיום הוא כותב: "בישיבה של תחילת הדו"ח דיווחתי בבירור כי אני אעמוד בקשר בכל מה שיצטרכו, אני מודה לראשי הקהילה על הסכמתם לתת לי הרשאה בתור חבר הנהלה, ולהיות תמיד לעזרתם".

הרב פנחס קורנפלד אנטוורפן בלגיה מחזיקי הדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד