י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בן ה-49 השליך את האבן

הותר לפרסום: נלכד המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד • צפו

תוך פחות מחודש: בפעילות משולבת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל נלכד המחבל בן ה-49 שרצח את החייל עמית בן יגאל הי"ד, באמצעות אבן גדולה שהשליך על ראשו מגג ביתו | ראה"מ משבח את התפיסה המהירה ומבטיח להרוס את ביתו של המחבל • צפו בפעילות המבצעית לאיתורו

הותר לפרסום: נלכד המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד • צפו
חיילי צה"ל בעקבות המחבל מכפר יעבד צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, נעצר ונחקר בשב"כ בשבועות האחרונים נזמי אבו בכר אודות ביצוע פיגוע השלכת האבן בכפר יעבד בליל ה-12.5.20 במהלכו נרצח לוחם צה"ל סמל ראשון עמית בן יגאל הי"ד.

החשוד הינו תושב הכפר יעבד, בן 49 והוא מתגורר במבנה ממנו הושלכה האבן אשר פגעה בחייל.

המחבל לאחר מעצרו. צילום: דובר צה"ל

בחקירת השב"כ עלה כי החשוד השליך את האבן מגג ביתו בליל האירוע בו נהרג עמית הי"ד.

תוצרי החקירה מועברים לידי התביעה הצבאית לטובת הגשת כתב אישום.

הודעה על לכידת החשוד נמסרה למשפחת בן יגאל על ידי נציגי צה"ל ושב"כ.

מפקד החטיבה המרחבית "מנשה", אלוף-משנה יאיר פלאי אמר לאחר לכידת המחבל: "בחטיבה המרחבית 'מנשה' נערך בשבועות האחרונים מבצע ממושך וממוקד בכל שעות היום והלילה, במטרה לסגור מעגל על המחבל שחשוד בהריגת סמל-ראשון עמית בן יגאל ז"ל. מבצע זה נערך בשיתוף פעולה של כוחות הביטחון, בהובלת סיירת גולני. נמשיך לפעול בכל דרך אפשרית על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי הגזרה, ואת הבאתם לדין של אלו שינסו לפגוע בו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את כוחות הביטחון ואמר: "אני רוצה לשבח את צה"ל, השב"כ וזרועות הביטחון על שתפסו את הרוצח השפל של עמית בן יגאל ז״ל. אני נתתי הנחייה להרוס את ביתו של המרצח הזה. מי שמנסה לפגוע בנו - ידנו משגת אותו, במוקדם או במאוחר. בשנים האחרונות אתם רואים שזה במוקדם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב ללכידת המחבל ואמר: "‏תחזקנה ידי כוחות הביטחון כולם אשר הביאו ללכידתו של המחבל שרצח את סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל אחרי לילות ארוכים וחסרי פשרות במצוד אחריו. אנו נפעל ללא רחם נגד הטרור ומבצעיו ונבטיח את שלומם של אזרחי ישראל".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הוסיף: "כוחותינו שמו את ידם על המחבל השפל שהרג את לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל ז׳׳ל. אני מקווה שתפיסת המחבל הארור, תנחם את הוריו של עמית, אותם פגשתי לפני שבוע, ולו במעט. מי שיפגע באזרחי ישראל וחיילי צה׳׳ל - ישלם על כך מחיר כבד. נגיע לכל אחד ובכל מקום".

עמית בן יגאל תפיסת מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד