כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מאכזב מאוד

הטיפול בפלזמה בחולי קורונה נמצא כלא יעיל

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה הודיע היום כי הטיפול בחולי קורונה ע"י הזרקת פלזמה - אינו מוכח כיעיל. למרות שהטיפול קיים בעולם כבר למעלה ממאה שנה

הטיפול בפלזמה בחולי קורונה נמצא כלא יעיל
התרמת דם של מד"א צילום: Yossi Aloni/Flash90

בצל המגיפה הקטלנית המוסיפה להתפשט ברבי הארץ, מגיעה היום ידיעה מאכזבת ממרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שם הודיע היום (שני) כי הטיפול בחולי קורונה ע"י הזרקת פלזמה שנתרם ממחלימים מהנגיף, אינו יעיל ולא משפר את מצבם באופן מובהק.

הטיפול ע"י פלזמה, שמופק מדם של מחלימים מהנגיף ומתבצע על-ידי הזרקת הפלזמה לגופם של החולים, קיים בעולם כבר למעלה ממאה שנה, ארגון מד"א הכריז לפני כחודשיים על מבצע לאיסוף פלזמה מדמם של מחלימים מנגיף הקורונה במטרה להזריק אותו לחולים הקשים.

ע"פ טענת מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, למרות שהטיפול ע"י הפלזמה הוא דבר מוכר וידוע בעולם, ואף השתמשו בו במאבק במגיפות, במחקרים שבוצעו בסין על חולי קורונה התוצאות לא היו מספקות ולא ניתן לקבוע שאכן הוא עוזר לחולים.

עם זאת במרכז המידע והידע הלאומי סייגו את הדברים ואמרו כי עדיין מוקדם לקבוע חד משמעית לגבי הצלחת הטיפול בפלזמה, במרכז אומרים כי ברחבי העולם מתנהלים עדיין מחקרים רבים בנושא וכשהתוצאות שלהם יתפרסמו יתכן וניתן יהיה לדעת יותר בצורה ברורה.

קורונה חולי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד