י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשבר הכלכלי

המשנה ליועמ"ש לטובת הלקוחות: "לא לגבות תשלום על אירועים שבוטלו"

לאחר פניות שהתקבלו במשרד המשפטים אודות בעלי אולמות שגבו תשלום על אירועים, למרות שאלו מעולם לא התקיימו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, קורא המשנה ליועמ"ש, ארז קמיניץ, לבעלי האולמות שלא לגבות כסף מהלוקחות שאירועיהם בוטלו: "מעשים בעייתיים מבחינה משפטית"

המשנה ליועמ"ש לטובת הלקוחות: "לא לגבות תשלום על אירועים שבוטלו"
ארז קמיניץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
ברקע גל ביטולי השמחות בתקופת הקורונה, פנה היום (שני) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ לבעלי האולמות בהמלצה להגיע להסכמות עם לקוחות שהזמינו אירועים שבוטלו עקב התפשטות נגיף הקורונה.
במכתב ששלחה להתאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, על דעתו של קמיניץ, כותבת עו"ד רני נויבואר, ראשת האשכול האזרחי בייעוץ וחקיקה, כי על בעלי אולמות להגיע לפתרונות מאוזנים והוגנים לשני הצדדים ולא להפקיד שיקים של לקוחות שהזמינו אירועים, שלא התקיימו לבסוף בשל משבר הקורונה.
במשרד המשפטים אומרים כי מפניות שהתקבלו במחלקת הייעוץ וחקיקה וכן ברשות להגנת הצרכן ובמועצה לצרכנות התגלה כי ישנם מקרים שבהם בעלי אולמות אירועים הפקידו שיקים דחויים עבור אירועים שבסופו של יום לא נערכו בשל משבר הקורונה, ואף מוסיפים להחזיק בשיקים של לקוחות מתוך כוונה לפרוע אותם כאשר יגיע זמן פירעונם בעתיד, וזאת חרף העובדה שהאירוע לא התקיים.
 
עו"ד נויבואר מציינת כי "מעשים אלה הם בעייתיים עד מאוד מבחינה משפטית". במכתב מוצע לצדדים להגיע להסכמה בדבר המשכו של החוזה, כלומר קיום האירוע במועד ובתנאים שיסוכמו על ידי הצדדים. ואולם אם אין הסכמה להתאמת החוזה לנסיבות המשתנות, לא יוכלו בעלי האולמות לעשות דין לעצמם ולהפקיד את השיקים. נויבואר מדגישה, כי העובדה שבעל אולם מחזיק באמצעי תשלום כלשהו כגון שיקים, אינה מעניקה לו לגיטימציה להשתמש בו.
 
בין היתר נאמר במכתב, כי הפקדת שיקים שניתנו כנגד אירועים שלא התקיימו בשל נסיבות שאינן תלויות בצדדים עשויה להיחשב התנהגות בחוסר תום לב, ואינה עולה בקנה אחד עם דיני השטרות, שכן האירוע שבגינו ניתן השיק הדחוי, לא התקיים.
עו"ד נויבואר מציינת לסיום, כי אם לא יגיעו הצדדים להסכמה על קיום האירוע במועד אחר ובתנאים אחרים, ראוי כי לכל הפחות יסכימו על התנאים לסיומו של החוזה בהתאם לזכויותיהם לפי הדין.
חתונות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד