י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משרד התחבורה יפתח בבדיקה

מטריד: נהג האוטובוס הטיף למיסיון • צפו

תיעוד של נהג אוטובוס ציבורי שהטיף למיסיון לעיני ילדים, מוביל כעת לבדיקה רשמית של משרד התחבורה, כך מתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. סגן השר מקלב: "פעולות המיסיון לא שקטו לרגע. נמגר את התופעה"

מטריד: נהג האוטובוס הטיף למיסיון • צפו
נהג אוטובוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

נהג אוטובוס בחברת 'קווים' תועד כאשר הוא מטיף לנוסעי האוטובוס על עליונותה של הדת הנוצרית והנביא יש"ו. על פי הדיווח באתר ynet, הנהג ביצע את המעשים בארבעה מהקווים הבין עירוניים בהם הוא עבד. מתיעודים שמתפרסמים כעת עולה כי הנהג סירב לחדול גם כאשר התבקש שוב ושוב על ידי הנוסעים, בהם גם קטינים - למרות הבעייתיות החוקית שבמעשיו.

התיעוד המטריד. באדיבות אתר ynet

אחד הנוסעים  סיפר לאתר ynet: "בנסיעה של 45 דקות, אחרי יום עבודה - ומשום מקום הנהג פוצח הנהג בנאום מיסיונרי לחלוטין".

 "אני וגם נוסעים שונים, שלא קשורים לתורה ומצוות, אמרנו לו שיפסיק. דיברנו איתו על נושאים אחרים. ביקשנו ממנו שידליק את הרדיו לחדשות של חמש בערב - אבל הוא לא הסכים, ונסיעה שלמה וארוכה הטיף נאום מיסיונרי", הוסיף הנוסע. לטענתו, בזמן מסע ההטפות, נכחו באוטובוס גם ילדים ובני נוער.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי משרד התחבורה החליט לפתוח בבדיקה נגד חברת קווים, לאחר שסגן השר אורי מקלב פנה לראש הרשות לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף.

בתגובה לתיעוד המטריד נמסר מחברת 'קווים': "הנושא מוכר לחברה. מכיוון שמדובר בפנייה שנייה בנושא ולאחר שהנהג לא חדל ממעשיו, למרות שיחת האזהרה שנעשתה לו, הוא זומן לשימוע לפני פיטורים והחברה תשקול את המשך העסקתו".

מארגון 'יד לאחים' הלוחם במיסיון מסרו בתגובה: "מדובר בנהג המטיף להמרת דת באופן קבוע לנוסעים תוך שהוא מנצל את העובדה שהם תלויים בו, וכן את העובדה שאין להם לאן ללכת. באחד הסרטונים שהגיעו לידינו נראה הנהג מטיף שוב ושוב למרות שהוא מתבקש להפסיק לעשות זאת. פנינו כבר לפני כמה שנים לחברת 'קווים' שזימנה אותו לשיחת הבהרה והבטיחה שהדבר לא יישנה, אך לצערנו הדבר חוזר ונשנה".

"בהטפה מסוג זה יש הן בעיה מצד חוקי התעבורה האוסרים על שיחה בין נהג לנוסע, מה גם שמדובר בהטפה להמרת דת, וכן התנגשות עם סעיף 368א' לחוק העונשין האוסר הטפה לקטינים. הנהג המטיף עושה זאת בכל הזדמנות. אנחנו בעמותת יד לאחים חווים מקרים רבים בהם אנשים נופלים לכתות משיחיות הפועלות בדרכי מרמה ומסתירות את זהותן ומטרתן, ומסייעים בכל המצטרך", הוסיפו.

סגן שר התחבורה אורי מקלב אומר ל'בחדרי חרדים': "התחבורה הציבורית צריכה להיות מקום שמור בו כל אחד יכול להרגיש בנוח כך שאורח חייו ישמר גם שם. ביקשתי לחקור האם מקרה זה מגיע על רקע אישי וחד פעמי או דבר מאורגן הקיים בעוד מקומות בארץ, פעולות המיסיון לרגע לא שקט".

"לא נקבל את העובדה כי נהג יחליט להעביר דברי כפירה באוטובוס בו יש ילדים ונוער שהם קהל פגיע - נמגר את התופעה הזו לצערנו כיום יש זילות בתפקידם ומעמדם של משרתי הציבור בתחבורה הציבורית, רישיון הנהיגה אינו רק טכני אלא גם אמור לכלול גם את הערך האנושי המוסרי והתרבותי, צריך לשנות את המצב ולהביא נהגים איכותיים שיכבד את האחרים וודאי כך גם יכבדו אותו", הוסיף מקלב.

חברת קווים נהג אוטובוס חומר מיסיונרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד