י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

אטיאס לזוגות צעירים: אל תתפתו - תחכו. המחירים יירדו

בכנס בתחום הנדל"ן שערך המרכז הישראלי לניהול, התייחס שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, למחירי הדירות הגבוהים: "לא יהיו מכרזים של 500 יחידות דיור לקבלן אחד". וגם: "קבוצות הרכישה היום זה רק 8% מהשוק"

יוריד מחירים. אטיאס
יוריד מחירים. אטיאס

בכנס בתחום הנדל"ן שערך המרכז הישראלי לניהול, התייחס שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, למחירי הדירות הגבוהים, ועל כך שהם מקשים על זוגות צעירים לרכוש דירה. "זה חלום של כל מי שבונה משפחה, והיום המחיר רק עולה והחלום מתרחק". כך מדווח אתר דה מרקר.

אטיאס אמר בכנס: "אנו צריכים להשפיע על מחירי הדירות בצד של ההיצע. אפשר לשווק עוד אלפי יחידות דיור, ובמהלך חודש נובמבר אנחנו נוציא כ-6,000 יחידות דיור. אלפיים מהן באזורי ביקוש, ועד סוף השנה נוציא עוד אלפים נוספים מעבר למכרזים של נובמבר. הכול במטרה אחת - להוזיל את מחירי הדיור".

השר התייחס לתוכניות משרדו לשנה הקרובה: "בשנת 2010 נוציא אלפי יחידות דיור בכמויות גדולות אבל במתחמים קטנים. לא יהיו מכרזים של 500 יחידות דיור לקבלן אחד, כי גם זה פוגע בשוק, ואנחנו לא רוצים לעשות את זה".

אטיאס הזהיר את רוכשי הדירות שלא לקנות דירות ביוקר, אלא להמתין לירידת המחירים: "לזוגות צעירים אסור להתפתות, ואסור להם להאמין לכתבות שמחירי הדיור רק עולים. זה ייקח זמן אבל תהיה ירידה". עוד הוסיף, כי המתחמים שישווקו בשנה הקרובה אינם מהלך חד-פעמי.

השר הזהיר את רוכשי הדירות גם מפני הריבית הנמוכה על המשכנתאות: "לריבית הנמוכה יש יתרון אבל האזרחים צריכים לשים לב כי זה לא יישאר לנצח, הריבית תעלה וצריך להיזהר ממנה. כל לווה צריך להביא בחשבון את יכולת ההחזר שלו".

אטיאס התייחס גם לתופעה נוספת, של קבוצות הרכישה, שמצד אחד מתיימרות להוזיל את מחירי הדירות, ומכאן פועלות בהתאמה למדיניות המחירים הנמוכה שלו. עם זאת מדובר בהתארגנות בנייה בלתי מפוקחת: "קבוצות הרכישה היום זה רק 8% מהשוק אבל זה לא מתקרב להיקפי הרעש שהן עושות בתקשורת. בתקופה הקרובה משרד הבינוי והשיכון, ומינהל מקרקעי ישראל, ייתנו את דעתם על הנושא הזה, ונגבש יחד מדיניות כדי שזה לא יהיה שוק פרוע. למרות שאנו לא רוצים לחסום אף אחד, צריך שתהיה רגולציה בנושא הזה".

קישורים:
מקור: דה מרקר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד