כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ומהו הגיל הממוצע

מחלות הרקע של קורבנות הקורונה נחשפות

בעקבות בקשת מידע שהגישה 'התנועה לחופש המידע', חשף משרד הבריאות מאילו מחלות רקע סבלו חולי הקורונה שלא שרדו: 57% סבלו גם מיתר לחץ דם ו־37% מסוכרת • חלק מהנפטרים חלו ביותר ממחלת רקע אחת • גיל התמותה הממוצע בישראל מקורונה הוא 80.7

מחלות הרקע של קורבנות הקורונה נחשפות
הלוויה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מה היו מחלות הרקע שמהן סבלו החולים שמתו מקורונה? לבקשת 'התנועה לחופש המידע', משרד הבריאות פרסם לראשונה את הנתונים. במדינות רבות המידע הזה מתפרסם לציבור, בעוד שבישראל הוא הוסתר עד כה ובלחץ התנועה הנתונים נחשפים לעיני הציבור.

מהמידע מתברר כי 57% מהמתים מקורונה סבלו מיתר לחץ דם ו־37% מסוכרת. חלק מהנפטרים סבלו מיותר ממחלת רקע אחת. גיל התמותה הממוצע: 80.7. הנתונים מתייחסים ל־263 מתים. מהנתונים עולה כי 151 מתים סבלו מיתר לחץ דם, 95 היו חולי סוכרת, 91 סבלו ממחלות לב, 29 ממחלת ריאות כרונית, 13 מדיכוי חיסוני, חמישה ממחלת כבד כרונית ו־117 ממחלות אחרות.

"המידע שהצלחנו לקבל ממשרד הבריאות הוא בעל חשיבות ציבורית אדירה", אומרת עו"ד יערה וינקלר־שליט מ'התנועה לחופש המידע'. "ראשית, משום שיש לבעלי מחלות רקע שונות עניין מהותי לדעת אם הן מעלות את הסיכון שלהם לחלות בקורונה; ושנית, משום שהמידע הזה חושף בפני כלל הציבור תמונה ברורה של הגורמים המאיצים את הסיכון, כך שהם יוכלו להיזהר ולשמור על הקרובים להם".

נזכיר כי נכון להערב על פי נתוני משרד הבריאות ישנם 298 נפטרים מנגיף הקורונה. נתון שלא השתנה בחסדי שמים מאז אתמול.

התנועה לחופש המידע משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד