י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ניסיון השתקה

תביעת ניר חפץ: השר אוחנה הגיש כתב הגנה

השר לביטחון פנים אוחנה הגיש היום את כתב ההגנה בתגובה לתביעת עד המדינה ניר חפץ. אוחנה מבקש לדחות התביעה בטענה כי עומדת לו חסינות מהותית. אוחנה: "ניסיון להשתיק את הדיון הציבורי"

תביעת ניר חפץ: השר אוחנה הגיש כתב הגנה
ניר חפץ/אמיר אוחנה צילום: אבשלום ששוני/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לאחר שעד המדינה ניר חפץ, הגיש נגדו תביעה על סך חצי מליון שקלים, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיש היום (שני) את כתב ההגנה לבית המשפט. התביעה של חפץ הגיעה לאחר שלטענתו, השר אוחנה חשף לכאורה פרטים אסורים בפרסום מחקירתו. חפץ טוען בתביעתו כי אוחנה עבר עבירות של לשון הרע ופגיעה בפרטיות. כזכור, בשנה שעברה הגיש חפץ - עד המדינה בתיק 4000  - תביעה נגד אוחנה  בגין חשיפת פרטים שנאסרו לפרסום בצו בית משפט, בנאום במליאת הכנסת. 

אוחנה תוקף את עצם הגשת התביעה, "תביעה זו מתבססת על דברים שהם בלב-לבו של דיון ציבורי רגיש. הניסיון להשתיק את הדיון הציבורי בנושאים אלו באמצעות הגשת תביעת דיבה בסכום פומפוזי ומופרך הוא ניסיון פסול, העומד בניגוד לפסיקות הרבות שניתנו במהלך השני", נכתב בכתב ההגנה.

"דברים אלה היו בלב ליבה של העשייה הפרלמנטרית ובמוקד הוויכוח הציבורי בישראל. התביעה הוגשה ממניעים תקשורתיים ותו לא... וברור גם לתובע עצמו כי מדובר בתביעה משוללת כל יסוד", טוען אוחנה.

השר אוחנה, שכיהן אז כשר המשפטים טוען בכתב ההגנה שהגיש באמצעות עורכי הדין שלומי וינברג ואביתר כהן, כי  עומדת לו חסינות מהותית כחבר כנסת. בנוסף, אוחנה טוען בכתב ההגנה כי הדברים שאמר מעל דוכן הכנסת כבר פורסמו קודם לכן בתקשורת.

 

 

 

ניר חפץ אמיר אוחנה תביעת לשון הרע פגיעה בפרטיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד