י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במשפטו של גופשטיין

הרפורמים ושרת התחבורה הוזמנו להעיד

משפטו של יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין: בן גביר הפתיע את הנוכחים כשזימן לעדות את שרת התחבורה מירי רגב כדי להוכיח שנאמרו אמירות דומות בעבר גם מצדה 

הרפורמים ושרת התחבורה הוזמנו להעיד
גופשטיין ובן גביר בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית משפט השלום בירושלים נפתח אמש (שני) משפטו של יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין. כזכור, כנגד גופשטיין הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום לפני קרוב לשנה.

לפי כתב האישום, גופשטיין מואשם בעבירה של הסתה לטרור, כאשר עיקר הראיות המובאות לכך בכתב האישום, הן התבטאויות מלפני כמה שנים בראיונות שהעניק לכלי התקשורת.

הנוכחים בדיון הופתעו לשמוע כי עו"ד איתמר בן גביר, סנגורו של גופשטיין, הודיע כי הוא מבקש לזמן למתן עדות מטעם ההגנה את שרת התחבורה מירי רגב. זאת לאחר שלטענתו ב-2012 התבטאה רגב התבטאות דומה לאלו של גופשטיין: "הסודנים הם סרטן בגוף שלנו", אמרה רגב.

עו"ד בן גביר מציין כי גם האישומים העומדים נגד גופשטיין מבוססים בעיקר על ראיות ישנות מהשנים 2012 ו-2013.

בדיון שהתקיים אמש לפני השופטת ג'ויה סקפא שפירא, ביקש בן גביר להפוך גם את אנשי התנועה הרפורמית לעדים מטען ההגנה בתיק, לטענת בן גביר, "כי גורם בפרקליטות רוקד לפי החליל שלהם, ומסתבר שנעתר לבקשתם לקבל חומרים מהתיק, על אף שבית המשפט דחה את בקשתם להצטרף כצד במהלך המשפט" לדבריו, "בנסיבות שהם עדים בתיק ומחשש לשיבוש הליכים, מקש מבית המשפט לקבל החלטה לפיה ייאסר עליהם לקבל חומרים בתיק ולהכריז עליהם כעדי הגנה, על כל המשתמע מכך".

השופטת שפירא קבעה כי היא מתקשה לדון בבקשה בעל פה וביקשה כי הבקשה תוגש בכתב. הדיון הבא נקבע לעוד כשבועיים, לתאריך 21.6.20 בשעה 10:00 בבוקר.

בנצי גופשטיין מסר הבוקר: "הדיון שהתקיים אמש הוא אות קלון לפרקליטות ומעלה על נס את השאלה - האם מאבק בהתבוללות במדינה יהודית, נחשב לגזענות? מדובר בכתב אישום מופרך, בררני, שכל כולו נועד לרצות את הרפורמים שרודפים אותי במשך שנים".

"היבא יזבק, שהביעה הזדהות עם טרוריסטים רוצחי יהודים, לא מעניינת את התנועה הרפורמית, ובטח שלא את הפרקליטות, שהפכה לשלוחה של אותה תנועה במשרד המשפטים", הוסיף גופשטיין.

עורך דינו איתמר בן גביר מוסר: "אני נמצא שנים רבות בעולם המשפט, אך כתב אישום כה מופרך ובררני עוד לא ראיתי. מדובר באפליה ברורה. כאשר מירי רגב מתבטאת בהתבטאויות קשות, או כאשר להבדיל, נציגי התנועה האיסלאמית מסיתים בבירור נגד המדינה, בפרקליטות סוגרים את התיקים בטענה שהדברים חוסים תחת חופש הביטוי. לא ברור מדוע דינו של גופשטיין שונה".

בנצי גופשטיין להבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד