י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"בעלך שרף משפחה" • צפו

משפטו של בן אוליאל: עימות סוער עם הח"כים הערבים • צפו

היום התקיים דיון טיעונים לעונש במשפטו של רוצח בני משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל. במהלך הדיון, התעמתו חברי הכנסת הערבים שהגיעו לבית המשפט עם בני משפחתו של בן אוליאל • עורכי דינו: "בני משפחת דוואבשה הם תומכי טרור" • טיבי: "בעלך שרף משפחה, הוא צריך להירקב בכלא"

משפטו של בן אוליאל: עימות סוער עם הח"כים הערבים • צפו
עמירם בן אוליאל בבית המשפט צילום: פלאש 90

בבית המשפט המחוזי בלוד, התקיים היום (שלישי), דיון הטיעונים לעונש במשפטו של עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא מדרום לעיר שכם.

במהלך הדיון, התפתח עימות סוער בין חברי הכנסת הערבים שהגיעו להשתתף בדיון ולתמוך במשפחה. ח"כ טיבי קרא לעבר אשתו של אוליאל: "בעלך שרף משפחה, הוא צריך להירקב בכלא". בנוסף, הח"כים צעקו, קראו קריאות וסרבו לשמור על השקט לבקשת מאבטחי בית המשפט. בעקבות כך דרש עו"ד אשר אוחיון, אשר מייצג את בן אוליאל, כי הח"כים הערבים יוצאו מהדיון. לאחר שהשופטים נכנסו לאולם הסתיימה המהומה.

אשתו של בן אוליאל, אוריין, הגישה לשופטים במהלך הדיון מכתב בו היא כותבת, כי "משפחת דוואבשה עברה אירוע נורא, היה מגיע להם שיקבלו משפט צדק, משפט שיביא דין אמיתי. במקום זה, הם מקבלים הצגה ותפירת תיק לאדם חף מפשע. אזרחי ישראל ראויים לבימ"ש ששופט צדק ואמת ולא למערכת שלא ניתן לסמוך עליה כלל." כתבה.

בנוסף חזרה בן אוליאל על טענותיה כי בעלה עמירם חף מפשע. אוריין הזכירה את העינויים הקשים שעבר בעלה "טעיתם בענק, ישרתם קו, עם הפקה של השב"כ שהחליטו להביא תוצאת בחקירת דומא ויהיה מה.

הכשרתם הפקת יח"צ בחדרי החקירות, מענים, ואז רצים לצלם אחרי כאילו הכאבים חלפו, כאילו הפחד הוסר, כאילו מי שעבר עינויים חוזר לרצון חופשי שעות אחרי באותם חדרים ועם אותם אנשים - קבעתם אמות מידה חדשות בחדרי החקירות בישראל, אפשר לענות, להרביץ ולעשות בנחקר ככל העולה ברוחם של החוקרים - העיקר שתתן תמונה בסוף שהנחקר נראה בסדר ובימ"ש ירשיע אותו על מגש של כסף".

"בעלי נענש כבר בחקירות, נענש על לא עוול בכפו הכאבים והצלקות הנפשיות שהעינויים הותירו בו, הם עונש כבד יותר מכל ענישה, מעטים האנשים בישראל שכך נענשו בידי השלטון, שקיבלו כמו בימי האינקוויזיציה וימי הביניים את העונש על גופם בפועל, במלקות ובעינויים קשים." כתבה לשופטים.

במהלך עדותו של דוד המשפחה, נאצר דוואבשה, הציג עו"ד יצחק בם בפני העד פוסטים בהם שיבח מחבלים וטרור. עו"ד בם אמר לשופטים: "מדובר בעד תומך טרור". את הדברים העלה עו"ד בם לאחר שהעד סיפר כמה המשפחה שוחרת שלום ואחווה, ולא מאמינה כיצד אדם יכול לבצע פיגוע טרור.

בנוסף חשפו עורכי הדין כי אם המשפחה, ריהאם דוואבשה המנוחה, היתה חברה בארגון חמאס ופעילה בתא חמאס בשכם.

לטענת עורכי הדין, מהודעה שפרסם חמאס לאחר שריהאם מתה מפצעיה עולה כי ריהאם היתה חברת ארגון חשובה. בהודעה נכתב "תנועת חמאס ליוותה את בתה ריהאם דוואבשה

בנוסף, טוענים בארגון חוננו, פרסם ארגון החמאס הספד על ריהאם, שגם בו תוארה כ"שהידית" וכ"אחת האחיות הפעילות בשורות תא הסטודנטים של הארגון".  בארגון מזכירם כי ארגון חמאס על שלל כינוייו הוצא מחוץ לחוק בשנת 1988, והוגדר כהתאחדות בלתי מותרת.

כאמור, על דוכן העדים התקילו עורכי הדין את אחיו של סעאד דוואבשה המנוח, והפנו את נאצר לדף הפייסבוק שלו לפרסום בו הלל את 'מהנדס' החמאס יחיא עייאש, שחוסל בידי ישראל "שישראל תרכין ראש תחת רגלי יחיא עייאש" כתב.

בנוסף, פרסם נאצר בפייסבוק פוסט בתגובה לראיון של חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, בו הילל את המחבל שניסה לפגוע בגליק. "מעשיהם הנאצלים של השהידים.. הוא (גליק) לנצח יחיה בפחד".

נאצר אף שיבח את המחבלים שביצעו את הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים "תבורכו.. גיבורים בני חורין", את המחבלים שחטפו ורצחו את שלושת הנערים בגוש עציון "קבלו את פני חיילי הרחמן בשבחים", את נסראללה "אדון ההתנגדות" ועוד.

כמו כן, בני משפחה נוספים של המשפחה הינם תומכי חמאס ומעודדי טרור. סעאד דוואבשה, עבד אל רחמן, שיבח את חיי השהידים, את המחבלים שרצחו את בני הזוג הנקין "אללה ישחרר אתכם ממאסרכם, גיבורים". בנוסף, בדפי הפייסבוק האמורים וכן של בני משפחה נוספים ניתן למצוא עידוד לתקיפת חיילים, תמיכה בטרור ועוד.

מארגון חוננו נמסר: "דומא זה אירוע קשה וטראגי, אך עמירם בן אוליאל חף מפשע ואין לו כל קשר למעשים שיוחסו לו. כמו כן חייבים להתייחס גם למכלול, והדברים שעלו היום בדיון מטילים צל כבד על התעלמות גורמי החקירה מהתנהלות משפחת דוואבשה עוד הרבה לפני ההצתה, ולבחור כוון חקירה בלתי הגיוני נגד הצד היהודי בלבד למרות שהיא יודעת בדיוק מי נגד מי בתוככי הכפר דומא".

 

.

 

 

משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד