י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מביאים תועבות לעיר הקודש"

בלי בושה: התנועה הרפורמית עתרה לבג"צ נגד הגאון הרב דוד יוסף

בעקבות דברים חריפים שאמר חבר מועצת חכמי התורה, הגאון הרב דוד יוסף, כנגד התנועה הרפורמית ונשות הכותל, הם הגישו היום עתירה לבג"צ, בדרישה להעמיד לדין הגר"ד יוסף. העתירה מתבססת על דברים שאמר בשיעורו. "אנחנו לא מתפלאים שבית המשפט הולך לטובתם"

בלי בושה: התנועה הרפורמית עתרה לבג"צ נגד הגאון הרב דוד יוסף
הרב דוד יוסף צילום: יעקב כהן

זעזוע ושאט נפש: התנועה הרפורמית ונשות הכותל הגישו היום (רביעי) עתירה לבג"צ, בדרישה להעמיד לדין את חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף ובעל 'הלכה ברורה', בעקבות המתקפות החריפות נגדם. 

העתירה שהוגשה לבית המשפט העליון כנגד נציב שירות המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, יו"ר המועצה הדתית בירושלים וחבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב דוד יוסף, דורשת להעמיד לדין את את הגר"ד יוסף בעקבות התבטאויות כנגד התנועה הרפורמית ונשות הכותל.

העותרים אומרים כי קיימת הפרה מתמשכת של הוראות הדין המשמעתי החל על עובדי מדינה. העתירה שהוגשה ע"י נשות הכותל והתנועה הרפורמית  מתבססת ברובה על התבטאויות חריפות של חבר מועצת גדולי התורה כנגד התנועה הרפורמית, נשות הכותל, וביקורת חריפה על בית המשפט העליון.

העותרים טוענים ל"אוזלת יד", כלשונם, באי העמדה לדין של הגר"ד יוסף.

בעתירה מובאים ציטוטים רבים, אשר חלקם פורסמו בכלי התקשורת ובהם מתקפות חריפות של הגר"ד יוסף נגד העותרים - נשות הכותל והתנועה הרפורמית

כך למשל, כפי שמובא בעתירה, במהלך אחד משיעוריו השבועיים פתח הגר"ד יוסף במתקפה נגדם ואמר: "נשות הכותל... מה זה נשות הכותל? נשות הכותל זה פריצות, זה גסות רוח, זה חוסר צניעות. שעומדות וצורחות וצורחות בכוונה, שכולם ישמעו אותן שהן צורחות. זה ההיפך מצניעות, זה פריצות, זה גסות רוח, וולגריות, בושה, אין להן שום בושה. שום בושת פנים של בנות ישראל הכשרות... והם עושים דווקא, לא רוצות לקיים מצווה, הכל בא להכעיס. בפירוש, חד משמעית. נשות הכותל זו פריצות, להכעיס. להכעיס. זה לא באמת שמתחשק להם לקיים מצוות. ותשימו לב, מי תומך בהם, מי עוזר להם – הרפורמים.

עוד אמר הגר"ד יוסף: "באמת צריך לעמוד בכל מקום ולספר את השקר של הרפורמים. שהרפורמים, התנועה שלהם, כל המהות שלה הייתה להידמות לגויים. הם בנו את הטמפל שלהם כמו כנסיה של נוצרים, הם הכניסו עוגב בשבת לתפילה, כמו אצל הנוצרים... בסידורים הרפורמים עד היום בכל מקום שכתוב ציון וירושלים... הם מחקו את זה, אין. אז ריבונו של עולם, הם לא מאמינים בירושלים. הם לא מאמינים בציון. אז מה להם ולכותל המערבי?... מה פתאום מה הם פתאום רוצים, חלק בכותל? באמת הם רוצים להתפלל? לא! הכל זה להכעיס, הכל זה להתגרות. דווקא. אבל אנחנו לא נשתוק על זה. בעזרת השם כולנו צריכים לשבת ולחשוב כל הזמן, לפקוח את העיניים. בית המשפט הולך לטובתם. כמובן. אנחנו לא מתפלאים שבית המשפט הולך לטובתם. אבל הכל פה קם נגד, נגד. אין להם שום כוונה לשמור מצוות. הם כבר מזמן מזמן עברו את הגבול. הם מחתנים יהודים עם גויות בתוך הכנסייה. אין להם שום נקיפות מצפון. הם כולם אוכלים נבלות וטרפות" ו-"אין שום דמיון בין הדת של הרפורמים לבין היהדות". 

העתירה נשענת גם על אמירות של הרב, שנאמרו בשיעור נוסף: "אני חושב שישנם הרבה דברים יותר חשובים לעשות אם אנחנו באמת רוצים לשמור על ירושלים שלנו: אם נשמור על קדושת ירושלים, אם נצליח לגרש את נשות הכותל שמחללות את הכותל, אם נצליח שירושלים תהיה מלאה קדושה וצניעות, ואת כל התועבות שהם מביאים לעיר הקודש ירושלים נצליח לסלק, אז יש לנו הרבה יותר סיכוי לשמור על קדושת ירושלים, לשמור אותה אצלנו. איך כתוב בפסוק? "ולא תקיא אתכם הארץ בטמאכם אותה כאשר קאה את הגוי אשר לפניכם". ארץ ישראל לא יכולה לסבול. זה הדברים האמיתיים, שבגללם חלילה חלילה אם אנחנו נאבד חלילה את ירושלים זה בגלל הדברים האלה."

בסיומה של העתירה מבקשים העותרים מבית המשפט להורות למשיבים למלא את תפקידם ולאכוף את הוראות הדין המשמעתי. בנוסף, מבקשים מבית המשפט להוציא צו על תנאי שיורה להם להתייצב ולהסביר מדוע לא יפעילו את סמכותם על מנת להעמיד לדין את הגר"ד יוסף.

עם הגשת העתירה מסרו עורכות הדין מיטל ארבל ואורלי ארז-לחובסקי: "הגר"ד יוסף עושה שימוש במשרתו הציבורית מזה מספר שנים על מנת לבזות ולהסית כנגד התנועה הרפורמית וכנגד נשות הכותל, וכן קורא ללא כחל וסרק לתמיכה במפלגת ש"ס. למרות ההפרה הברורה והמתמשכת של הדין המשמעתי החל עליו, לא ננקטו נגדו הליכים משמעתיים".

חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) בתגובה לעתירה: "מטרתם של נשות הפרובקציה היא לעורר שיח מסית ופלגני, כמידי ראש חודש הם דורסים את החוק בריש גלי, בצורה אלימה ומעוררת בחילה.

עתירתם ההזויה כנגד הגאון הגדול הרב דוד יוסף שליט"א, ראויה לכל גינוי. הגאון הרב דוד אשר לא חת מאיש, דיברותיו כולם לשם שמיים, וממשיך בדרכו של מרן הגר"ע יוסף לשיח של דרכיה דרכי נועם, וללא משוא פנים".

ממרכז ליב"ה נמסר בתגובה לדרישת התנועה הרפורמית להעמיד לדין את הרב דוד יוסף: "בתנועה הרפורמית ממשיכים להתנהל באלימות ולנסות לסתום פיות לרבני ישראל.

רבני ישראל ימשיכו לומר את עמדתם - עמדת התורה, ללא מורא, וכפי שהציבור בישראל רוצה לשמוע, ומוטב שאותם אלו שהחריבו ומחריבים את היהדות בארה"ב לא יחליטו בשביל הרבנים, ממשיכי שרשרת הדורות היהודית כבר אלפי שנים, מה מותר ומה אסור להם לומר".

 

 

נשות הכותל התנועה הרפורמית הרב דוד יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד