י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגלל 'מחנה ילדים'

שוטרים התפרצו לביתו של ילד חרדי ועצרו באלימות את אביו

האם זו סיבה מוצדקת? תיעוד מטריד הגיע לידי 'בחדרי חרדים', בו נראים שוטרים עוצרים באלימות אב חרדי מקרית יובל, לאחר שבנו בן ה-13 בנה 'מחנה ילדים' וסירב לפרק אותו. בתיעודים אחרים ברשת נראה גם הילד מוכנס לניידת כבול באזיקים

שוטרים התפרצו לביתו של ילד חרדי ועצרו באלימות את אביו
שוטרים עוצרים. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: קובי גדעון, פלאש 90

בסרטון שמתפרסם ברשת במהלך השעות האחרונות, נראים שוטרים עוצרים ילד חרדי כבן 13 בשכונת קרית יובל בירושלים. התיעוד מגיע ברקע מספר מקרים שהתרחשו לאחרונה בהם נראים שוטרים עוצרים באלימות.

בתיעוד בלעדי שהגיע ל'בחדרי חרדים', נראים השוטרים עוצרים באלימות גם את אביו של הילד. לטענת עדי ראיה הסיבה למעצר היא פניה של האב לשכן שהגיש את התלונה.

עד ראיה שנכח במקום בשעת המעצר אומר ל'בחדרי חרדים': "זה היה נראה כאילו עוצרים פושע. צריך לשים סוף לאלימות המשטרתית. אף מעשה לא מצדיק מעצר כזה של ילד בן 13".

בסרטון נוסף שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראים השוטרים נכנסים לביתו של הנער ושולפים אותו בכוח, זאת למרות תחנוניה של האם. מטעמי צנעת הפרט אנו נמנעים לפרסם את הסרטון בשלב הזה.

לטענת עורך דין איתמר בן גביר: "החוק מאפשר לשוטרים להיכנס לביתו של אזרח פרטי במקרים חריגים בלבד", בן גביר אומר כי הדבר מותר רק במקרה שאזרח נמצא במצוקה או שנעשתה עבירה המוגדרת "פשע", או לחלופין בצו בית משפט".

חבר מועצת עיריית ירושלים שמואל מרציאנו, נציג הקהילה הצרפתית בעירייה אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "המעצר התרחש לאחר שהעירייה פירקה ה'מחנה' שבנו הילדים מאחורי הבניין בו הם מתגוררים, לאחר שאחד השכנים התלונן בעירייה".

לטענת מרציאנו, "בשל "שנאת חרדים". בעקבות האירועים התפתח דין ודברים בין השכן לאביו של הילד מה שגרם להזעקת המשטרה. מסיבה שאינה ברורה החליטו השוטרים לעצור את הילד והאב".

ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה על סכסוך שכנים הכולל חשד לאיומים, השתוללות וגרימת נזק מצד אב ובנו, הוזעקו למקום שוטרים. כפי שניתן לראות במצלמות הגוף של השוטרים, האב סרב להזדהות, ניסה להימלט בריצה וכשהשוטרים רדפו אחריו ועצרו אותו, אף התעמת איתם פיזית בניסיון למנוע את המעצר".

עוד הוסיפו במשטרה, "במהלך ניסיון ההשתלטות על העצור, בנו שהיה במקום בעט בשוטרת, הכה אותה עם ידיו וניסה לקחת את נשקה בניסיון למנוע ולשבש את המעצר. במהלך הארוע השוטרת נפצעה ובסיומו השוטרים עצרו את האב ובהמשך עיכבו גם את בנו לחקירה, בסיומה שוחרר הקטין למעצר בית", לשון התגובה.

אב חרדי אלימות שוטרים מעצר אלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד