י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האם ישלם בכסאו

דרמה במערכת הבריאות: המנכ"ל קורא למשנהו להסיק מסקנות

מתיחות בצמרת משרד הבריאות. מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב קורא למשנה שלו פרופ' איתמר גרוטו להסיק מסקנות ולהתפטר מתפקידו לאחר שלדבריו מעל באמון הציבור ולא שימש דוגמה אישית, בכך שאישר למיליארדר מקפריסין להיכנס ארצה ללא חובת בידוד • כל הפרטים

דרמה במערכת הבריאות: המנכ"ל קורא למשנהו להסיק מסקנות
משה בר סימן טוב/איתמר גרוטו צילום: גילי יערי, פלאש 90/צילומסך כאן11

בעקבות חשיפת 'ערוץ 12', כי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו אישר למיליארדר טדי שגיא להיכנס לישראל ללא חובת בידוד, ולאחר פניית שר הבריאות יולי אדלשטיין אליו, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב דורש מהמשנה שלו הבהרות, וקורא לו להסיק מסקנות, אם הדברים אכן נכונים. כך מדווח לראשונה העיתונאי אדיר ינקו ב-ynet.

בפתח מכתבו כותב המנכ"ל: "משרד הבריאות עמל מזה חודשים רבים על שותפות הציבור בהקפדה על הכללים אותם הגדרנו במשותף במטרה לשמור על בריאות הציבור, לצמצם את פוטנציאל ההתפשטות ולמגר את נגיף הקורונה. אחד הגורמים המרכזיים להתמודדות המוצלחת עם הנגיף בישראל היה האמון הרב שהציבור בארץ רחש לנו".

"הפטור מבידוד, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בנו, גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובממשלה, אשר אמורים להתוות את הדרך ללא משוא פנים ולהוות דוגמא", כותב בר סימן טוב לפרופ' גרוטו במכתב שתוכנו מתפרסם לראשונה ב-ynet.

בר סימן טוב, שהודיע על פרישתו ונמצא לו מחליף שטרם נכנס לתפקידו, מוסיף וכותב לפרופ' גרוטו: "לאור הפרסום החמור, אבקש לקבל ממך הבהרות לדברים. האם אכן ניתן הפטור האמור ומדוע ניתן? וכן האם היו מקרים דומים בעבר שבהם ניתן על ידך פטור לאנשים השבים מחו"ל מחובת בידוד, או מחובות אחרות אותן הטלנו על הציבור. אני תקווה כי יש הסבר מקצועי ומשביע רצון לנושא, וכי הפרסום יתברר כעורבא פרח. לעניות דעתי, אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי".

"שר הבריאות אמר כי הוא רואה בצעד זה לכאורה פגיעה קשה באמון הציבור בממשלה, והנחה אותי למצות את בירור העניין עימך" כותב בר סימן טוב ודורש מגרוטו, "בהתאם לכך, אבקש לקבל את ההתייחסות לדברים בכתב כבר מחר".

גורמים במשרד הבריאות אמרו ל-ynet כי "מתן האישור היה משגה, ומדובר בטעות בשיקול הדעת. ייערך בירור בעניין", ואמרו כי מצופה מפרופ' איתמר גרוטו להתפטר באופן מיידי.

כזכור, אמש חשפה העיתונאית יולן כהן ב'ערוץ 12', כי איש העסקים המיליארדר טדי שגיא הגיע לישראל במטוסו הפרטי מקפריסין, כדי להשתתף במסיבה שארגן חברו אשי העסקים הישראלי איציק טולדנו. במשרד הבריאות ביקשו להגיש נגדו תלונה במשטרה בגין הפרת בידוד, אך זה טען כי פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל איתמר גרוטו פטר אותו מבידוד.

השר אדלשטיין שזעם על הפרסום, פנה מיידית למנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב וביקש ממנו לנקוט בכל הכלים המשמעתיים העומדים לרשותו כדי לברר את העניין ולהגיש לו את הממצאים עד היום (חמישי). השר הוסיף ואמר, "מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת. במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות".

משה בר סימן טוב איתמר גרוטו טדי שגיא בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד