ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יש דין ויש דיין

'משבח השהידים' הורחק מהר הבית לזמן ממושך

לאחר הפנייה למ"מ המפכ"ל והשר לבט"פ, מפקד מחוז ירושלים הרחיק לחמישה חודשים מהר הבית את איש הווקף המוסלמי שהלל ברשת הקשר את רמדאן שלח, מזכ"ל ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי לשעבר 

'משבח השהידים' הורחק מהר הבית לזמן ממושך
התפרעויות בהר הבית צילום: פלאש 90

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, חתם על צו מניעת גישה למשך 5 חודשים משטח הר הבית, לעובד הוואקף לאחר שהתנהג באופן העלול לפגוע בשלום ובביטחון הציבור.

משטרת ישראל עיכבה לחקירה בראשית השבוע, עובד משמר הוואקף בהר הבית, לאחר שלידי החוקרים הגיע תיעוד בו נראה החשוד אומר דברי הלל ושבח אודות ד"ר רמדאן שלח, לשעבר מזכ"ל ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי,  ואף שידר זאת עפ"י החשד ברשת הקשר הפנימית. החשוד, כבן 43 תושב מזרחי ירושלים נחקר בחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור.

החשוד זומן היום (חמישי) למשטרה, שם קיבל לידיו את הצו ובו החלטת מפקד מחוז ירושלים למנוע את גישתו לשטח הר הבית למשך תקופה של 5 חודשים.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', תנועת "סטודנטים למען הר הבית" פנתה במכתב לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, למפכ"ל המשטרה ולמפקד מחוז ירושלים בקריאה לפתות בחקירה והעמדה לדין של אנשי הווקף הירדנים שספדו בהערצה לד"ר רמדאן שלח, מזכ"ל ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי לשעבר. 

במכתב ששוגר לשר אוחנה ולמפכ"ל נאמר, כי אנשי הווקף קיימו ביום ראשון, הספד ברשת הקשר שלהם לרמדאן שלח, טרוריסט ששמו הופיע ברשימת המבוקשים ביותר של ה-FBI האמריקאי, והיה חבר בתנועת "האחים המוסלמים" וממייסדי הג'יהאד האיסלאמי, אשר בזמן כהונתו כראש הארגון, ביצעו מחבליו אין ספור פיגועים נגד ישראלים, כולל פיגועי התאבדות.

לטענת התנועה, הארגון אותו ייסד והוביל רמדאן שלח, מוכר כארגון טרור על ידי ארצות הברית, האיחוד האירופי, בריטניה, יפן, קנדה, אוסטרליה וישראל.

ההספד נערך ברשת הקשר בצורה גלויה ומתועדת ושם נאמר כי "בשם שומרי מסגד אלאקצא, אנו מבכים את לכתו של המנוח הגדול של האומה ושל פלסטין, רמדאן שלח", נאמר במכתב.

בתנועת 'סטודנטים למען הר הבית' כתבו כי "חל על תומכיו של הארגון חוק המאבק בטרור התשע"ו-2016 שקובע כי 'העושה מעשה של הזדהות עם ארגון טרור, לרבות בדרך של פרסום דברי שבח, תמיכה או אהדה... דינו-מאסר שלוש שנים'. כמו כן, 'המפרסם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור', דינו מאסר חמש שנים".

כמו כן, בתנועה דורשו למצות את הדין עם הווקף ולנתק עמו כל קשר הנהוג כיום דבר שבשגרה: "לאור האמור בחוק, עליכם להורות על איתור ומיצוי הדין עם אנשי הוואקף הירדני אשר הספידו את מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי בהר הבית. בנוסף, נאמר כי "משטרת ישראל לא יכולה לשתף פעולה עם גופים תומכי טרור ולכן, אנו מפצירים בכם לבטל כל סוג של שיתוף פעולה ומתן סמכויות לאנשי הווקף בהר הבית."

מתנועת 'סטודנטים למען הר הבית' נמסר כי "לא יתכן שבהר הבית ישרוץ גוף שמספיד ומהלל רבי-מחבלים וראשי ארגוני טרור, ובאותו זמן גופים ישראלים מקיימים עם אותו הגוף קשרים ותיאום בשגרה. הגיע הזמן להפסיק את איבוד הצפון, לעשות ריסטרט למערכת ולהתחיל להשליט ריבונות לא רק ביהודה ושומרון, אלא קודם כל בהר הבית. ואת כל זה צריך לעשות כשאנשי הווקף המסיתים מסולקים ראשונים משטח ההר".

הר הבית הווקף שהידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד