י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאור התדרדרות במצבו

הרב ברלנד פונה מהכלא לבית החולים

לאור התדרדרות חמורה במצבו של הרב ברלנד בן ה-83, העצור עד תום ההליכים בכלא צלמון, הוא פונה הערב לבית החולים פוריה בטבריה, שם אושפז | מקורביו אמרו ל'בחדרי' כי לאחרונה חלה הרעה משמעותית במצבו כשהוא סובל גם כך ממחלות רקע שונות

הרב ברלנד פונה מהכלא לבית החולים
הרב ברלנד בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', שהודה והורשע בעבר במעשים חמורים ואסורים, השוהה זה מספר חודשים בכלא צלמון, פונה הערב (חמישי) לבית החולים פוריה בטבריה לאחר התדרדרות חמורה במצבו הבריאותי. הרב ברלנד בן ה-83, שסובל ממחלות רקע, אושפז בעבר מספר פעמים בבתי החולים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב פונה מהכלא הערב בשעה 19:00 תחת אבטחה כבדה לבית החולים. מקורביו אומרים כי בתקופה האחרונה חלה הרעה משמעותית במצבו.

כזכור, פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לעורכי הדין של הרב אליעזר ברלנד, לפני מספר שבועות על החלטתה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות מרמה, מתוך כוונה להתחמק ממס, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות בכפוף לשימוע שייערך לו.

לדברי הפרקליטות, הרב ברלנד עסק במתן שירותים שונים (פדיונות נפש, ייעוץ, גיוס תרומות וחוגי בית) תמורת תשלום בעת שעמד בראש קהילת 'שובו בנים'.

על פי החשד, הוא נמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס, ואף פעל להסתיר את הרכוש האסור. בנוסף, חשוד הרב ברלנד שהעסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס כנדרש.

ההחלטה לזמן את הרב ברלנד לשימוע בגין עבירות אלה התקבלה בנוסף לתיק המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינו בגין ניצול מעמדו כרב מוכר ונערץ על מנת להוציא סכומי כסף מאנשים שהיו שרויים במצוקה ופנו אליו לעזרה.

שמו לתפילה: הרב אליעזר בן עטיה לרפו"ש בתושח"י.

הרב אליעזר ברלנד כלא צלמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד