ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"קריאת השכמה לממשלה"

אחת מארובות בתי הזיקוק קרסה פתאומית • צפו

חתיכת היסטוריה נעקרה מנופיה של העיר חיפה: אחת משתי הארובות המפורסמות של בתי הזיקוק קרסה הבוקר במפתיע, ללא נפגעים או נזק סביבתי | השרה להגנת הסביבה מגיבה: "הפעם הבאה תהיה מכוונת. לתושבי חיפה מגיע לחיות בסביבה בריאה" • צפו בזירה

אחת מארובות בתי הזיקוק קרסה פתאומית • צפו
קריסת ארובה בבתי הזיקוק בחיפה צילום: איחוד הצלה כרמל

אחת משתי הארובות בבתי הזיקוק, אחד מסמלי העיר חיפה, קרסה הבוקר (שישי) בעת שהתרחשו עבודות תחזוקה במקום. למרבה הנס אין נפגעים באירוע.

בבתי הזיקוק מיהרו להבהיר כי הארובה, המכונה 'לבניה', אשר שימשה בעבר כמגדל קירור מים, אינה בשימוש מאז שנת 2009. בנוסף טוענים בבתי הזיקוק כי כבר שלשום נפל מקטע קיר וההתמוטטות הושלמה הבוקר. "בז"ן נוקטת בכל הפעולות כולל התייעצות עם מומחים מתחום ההנדסה והתכנון על מנת ללמוד את האירוע. האזור מאובטח ולא היו נפגעים", נמסר.

צוותי כיבוי של תחנת חיפה הוזעקו למקום, בעקבות דיווח על עשן שנצפה מאחת הארובות. לטענת כיבוי האש, "האירוע התרחש במהלך תכנון עבודות שיקום של אחת הארובות הגדולות, אשר אינן פעילות כבר שנים רבות. כיפת הארובה (לבנייה) הצפונית התמוטטה וקרסה".

עוד נמסר כי "האזור מתוחם ואין אליו גישה כך שאין סכנה לנמצאים במקום. כוחות הכיבוי עזבו את המקום והאירוע הסתיים ללא נפגעים. אין חשש לאירוע חומרים מסוכנים".

השרה להגנת הסביבה ח"כ גילה גמליאל הגיבה לקריסה ואמרה: "סמל משמעותי של תחילת הסוף. הפעם הקריסה התרחשה בטעות, הפעם הבאה תהיה מכוונת. לתושבי חיפה מגיע לחיות בסביבה בריאה".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בתגובה לקריסת הארובה בבתי הזיקוק בחיפה: זהו אמנם אירוע סימבולי ושמחים שזה עבר בשלום, אבל זה אומר שתם העידן של זיהום המפרץ ויש להעביר את המפעלים המזהמים למקום אחר שלא יפגע בתושבים, ויחזיר את מפרץ חיפה להיות איזור אטרקטיבי נקי מזיהומים, לטובת תושבי חיפה והאיזור.

מארגון מגמה ירוקה נמסר בתגובה לקריסת הארובה: "קריסת ה"לבנייה" של בז"ן היום היא תחילתו של הסוף. קריסת מניית בז"ן במהלך משבר הקורונה וקריסת המבנה היום הם קריאת השכמה לממשלת ישראל. הגיע זמנה של הממשלה לקבל החלטה מהירה והחלטית להתנעת תהליך לסגירת המפעלים המזהמים. אם לא נפעל מהר ימצאו את עצמם תושבי מפרץ חיפה נותרים עם קרקעות מזוהמות, אלפי מובטלים ומפעלים מתפוררים. החשבון יוגש כתשלום לציבור.

מגמה ירוקה, יחד עם תושבי האזור וארגוני הסביבה קוראים כבר שנים לממשלה להתניע את הליך הסגירה. הבוקר הזה מוכיח עד כמה הדבר דחוף. אנו קוראים לממשלת ישראל לאשר את תוכנית מפרץ החדשנות של רשות מקרקעי ישראל ולהקים צוות לסגירת התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה".

בתי זיקוק קריסה ארובה השרה גילה גמליאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד