י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מפקדת המשטרה התפטרה • צפו

ארה"ב שוב בלהבות: עוד צעיר שחור נהרג מירי שוטר

מפקדת משטרת אטלנטה התפטרה מתפקידה בעקבות תקרית שבה נורה למוות ריישרד ברוקס, צעיר שחור בן 27. ראש העיר קראה גם לפתוח בחקירה מיידית נגד השוטר • צפו בתיעוד מהמחאות שהתחדשו בעקבות האירוע

ארה"ב שוב בלהבות: עוד צעיר שחור נהרג מירי שוטר
ההרוג על רקע הצתה צילום: מתוך הסרטון

על רקע המחאה האלימה בארצות הברית: מפקדת המשטרה של אטלנטה, אריקה שילדס, התפטרה בשבת בעקבות תקרית נוספת בה נורה למוות אדם שחור על ידי שוטרים לאחר מאבק.

הרשויות באטלנטה אמרו כי ההרוג תפס את אקדח הטייזר של השוטר ומיד לאחר מכן הוא ברח ואז הוא נורה תוך כדי בריחה.

כאמור, מפקדת המשטרה אריקה שילדס התפטרה מיד לאחר הריגתו של ריישארד ברוקס בן ה-27, וההרג עורר גל מחאה חדש באטלנטה. כל זה קורה כשארה"ב מנסה להרגיע את המצב בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס על ידי שוטר, דבר שגרם למהומות גדולות בארה"ב.

ראש עיריית אטלנטה, קיישה לאנס בוטומס, הודיעה ​​על התפטרותה מתפקידה במסיבת עיתונאים שהתקיימה ביום שבת בשעה שכ-150 איש צעדו מחוץ למסעדת 'וונדי', שם נורה ברוקס אנושות ביום שישי. ראש העיר קראה גם לפתוח בחקירה מיידית נגד השוטר שפתח בירי לעבר ברוקס.

"אני לא מאמינה שזה היה שימוש מוצדק בכוח קטלני כזה, ואני קוראת להשעות ולחקור את השוטר באופן מיידי", אמרה ראש העיר. ראש העיר אמרה כי זו הייתה החלטה אישית של המפקדת ​​שילדס להתפטר, וכי היא תישאר בעיר בתפקיד לא מוגדר.

מלשכת החקירות בג'ורג'יה, שחוקרת את הירי, נמסר כי העימות הקטלני התחיל בעקבות תלונה שהוגשה למשטרה המקומית ובה נטען כי ישנו אדם שנמצא ישן במכונית שחוסמת את מסלול הכניסה למסעדה. המשטרה מסרה כי ברוקס התנגד לניסיונות השוטרים לעצור אותו אחרי שנכשל בבדיקת סמים - אלכוהול.

 

גורג' פלויד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד