א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לא חובתה של ארה"ב

טראמפ: "מפסיקים להיות שוטרי העולם, אך לא נהסס לפעול"

נשיא ארה"ב בנאום שנשא בסוף השבוע הכריז כי ארה"ב מסיימת את עידן המלחמות האינוסופי ומתחילה להתמקד בהגנה על עצמה ועל האינטרסים החיוניים של אמריקה | עוד הוסיף: "זו לא חובתה של ארה"ב לפתור סכסוכים עתיקים בארצות רחוקות, אבל אם נאויים לא נהסס מלפעול"

טראמפ: "מפסיקים להיות שוטרי העולם, אך לא נהסס לפעול"
טראמפ צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נאם באקדמיה הצבאית של ווסט פוינט בסוף השבוע, ואמר כי ארה"ב "מסיימת את עידן המלחמה האינסופי" ועליה להתמקד בהגנה של עצמה.

"ברגע מכריע בהיסטוריה האמריקאית. אנו מחזירים את העקרונות היסודיים שתפקידו של החייל האמריקני הוא לא לבנות מחדש מדינות זרות, אלא להגן על המדינה שלך מפני אויבים זרים. אנחנו מסיימים את עידן המלחמות הבלתי נגמר. זו לא חובתה של ארה"ב לפתור סכסוכים עתיקים בארצות רחוקות שאנשים רבים מעולם לא שמעו עליהם. אנחנו לא שוטרי העולם." אמר טראמפ.

כל אחד מכם מתחיל את הקריירה שלכם בצבא ברגע מכריע בהיסטוריה האמריקאית. אנו מחזירים את העקרונות היסודיים שתפקידו של החייל האמריקני הוא לא לבנות מחדש מדינות זרות, אלא להגן - ולהגן על המדינה שלך מפני אויבים זרים. אנחנו מסיימים את עידן המלחמות הבלתי נגמר. במקומו נמצא מוקד מחודש וברור לעיניים בהגנה על האינטרסים החיוניים של אמריקה. זו לא חובתם של כוחות ארה"ב לפתור סכסוכים עתיקים בארצות רחוקות שאנשים רבים מעולם לא שמעו עליהם. אנחנו לא שוטרי העולם.

טראמפ פנה לאויבי ארצות הברית. "שימו לב אויבינו, אם אנשינו יהיו מאוימים, לעולם לא נהסס לפעול. וכשנילחם, מעתה והלאה, נילחם רק כדי לנצח."

"אנו בונים מאות ספינות, מפציצים, מסוקים. טנקים חדשים, לוויינים צבאיים, רקטות וטילים, השקענו טריליון דולר בצבא ארצות הברית." אמר הנשיא.

טראמפ אמר כי תחת ממשלו "מנהיגו הברברי של דאעש אל-בגדדי, נעלם, נהרג. וגם המחבל מספר אחת בעולם, קאסם סולימאני, מת."

ארהב דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד