י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תקיפת הפלסטיני בחברון

הרמטכ"ל מגבה את החייל; שני חשודים נעצרו

מקרה תקיפת הפלסטיני בחברון וחייל צה"ל שנחלץ לעזרתו לא יורד מסדר היום. המשטרה מודיעה הערב על חקירתם של שני חשודים, אשר נעצרו בסופה. הרמטכ"ל כוכבי מגבה ומשבח את החייל על פעולתו | עורך דינם בן גביר תוקף

הרמטכ"ל מגבה את החייל; שני חשודים נעצרו
חיילי צה"ל. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אירוע תקיפת פלסטיני וחייל בחברון: במהלך היום (ראשון) נחקרו שני קטינים בחשד לתקיפה ובתום חקירתם השניים נעצרו. חקירת המקרה נמשכת.

בעקבות הסרטון שעורר סערה, בו נראה חייל צה"ל מגן על פלסטיני בקטטה שפרצה בינו לבין מתנחלים בחברון במהלך ליל שבת, שוחחו היום הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי וממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן.

בפתח השיחה שיבח הרמטכ"ל את התנהגות הלוחם שפעל כמצופה מלוחם בצה"ל ומנע פגיעה באזרח פלסטיני. הרמטכ"ל ציין כי אלימות לאומנית היא פשע שיש למנוע, להוקיע ולטפל בו במלוא חומרת הדין.

מ"מ מפכ"ל המשטרה הדגיש כי כוחות השיטור ולוחמי משמר הגבול ימשיכו בפעילותם לצד כוחות צה"ל במישור הגלוי והסמוי נגד כלל אירועי האלימות והפשיעה באזור עד לאיתור המעורבים ומיצוי הדין עמם.

בשיחתם הדגישו השניים את החשיבות הגבוהה שרואים בשני הארגונים בשיתוף הפעולה שבין צה"ל למשטרה באופן שוטף, וסיכמו כי יעשה כל מאמץ להמשך אכיפה נחושה של החוק והסדר כהמשך ישיר לביטחון האזור.

כזכור, בעקבות הקטטה האלימה שפרצה, מספר צעירים יהודים נעצרו לפנות בוקר בחברון בחשד להפרת הסדר הציבורי והם שוחררו בתנאים מגבילים.

שר הביטחון בני גנץ הגיב לתקרית ואמר כי "חייל גולני שהגן על תושב פלסטיני בחברון, פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל. זאת לפי הפרטים שהועברו בדיווחים בערוצי הפיקוד".

"צה"ל מחויב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר", הוסיף גנץ.

עו"ד איתמר בן גביר הגיב למעצרם וחקירתם של שני החשודים בתקיפה ואמר: "המשטרה ממשיכה בעיכובי שווא בחברון. בשעה האחרונה עיכבו השוטרים 4 צעירים בשכונת גבעת האבות. לא ברור מה החשד נגדם. תושבים בשכונה אומרים שהמשטרה מתנהגת בפאניקה והחלה בתג מחיר כלפי כל מי שנראה כנער גבעות".

 

אביב כוכבי חייל צה''ל איתמר בן גביר תקיפת פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד