י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
10,000 דולר למביא מידע • צפו

השוטרים ירו למוות בשחור; אלמונית הציתה מסעדה סמוכה • צפו

אישה לבנה רעולת פנים באטלנטה הציתה מסעדה הסמוכה למקום בו נורה אדם שחור על ידי שוטרים והיא מבוקשת על ידי המשטרה שמציעה תגמול בסך 10,000 דולר בגין מידע שיוביל למעצרה • צפו

השוטרים ירו למוות בשחור; אלמונית הציתה מסעדה סמוכה • צפו
האלמונית שהציתה המסעדה צילום: צילום מסך

מסעדת המזון המהיר באטלנטה הוצתה ביום שבת האחרון במהלך הפגנות שפרצו לאחר הריגתו של ריישארד ברוקס גבר שחור בן -27 בידי שוטרים לבנים ביום שישי.

בסרטון וידאו שצולם על ידי מפגין, נראית אישה רעולת פנים מדליקה את המסעדה. המשטרה פרסמה תמונות ברשתות החברתיות של בה נראית האישה הלבנה המנסה להסתיר את זהותה ולבושה עם כובע בייסבול שחור ומסכת פנים.

כזכור, משטרת אטלנטה שחררה את התיעוד ממצלמות גוף של השוטרים שירו בריישארד ברוקס באטלנטה בסוף השבוע. ירי שהביא למותו ולהצתת המסעדה ממנה הוזמנה המשטרה.

בתיעוד נראה ברוקס לא יציב ושתוי והוא משוחח עם השוטרים לגבי כשירותו. בהמשך השוטרים מנסים לאזוק אותו אך הוא מתנגד למעצר ומצליח לברוח עם אקדח הטייזר, איתו הוא יורה על השוטרים. אחד השוטרים פותח לעברו באש, והוא נופל במקום, לאחר מספר שעות ברוקס מת.

השוטרים עצמם הושעו במקום, השוטר שירה פוטר לאחר מכן, השני יצא לחופשה מנהלית עד שיוחלט בעניינו. כמו כן מפקדת משטרת אטלנטה התפטרה מתפקידה.

כזכור מפקדת המשטרה אריקה שילדס התפטרה מיד לאחר הריגתו של ריישארד ברוקס בן ה-27, וההרג עורר גל מחאה חדש באטלנטה. כל זה קורה כשארה"ב מנסה להרגיע את המצב בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס על ידי שוטר, דבר שגרם למהומות גדולות בארה"ב.

בתגובה למותו של ברוקס, מפגינים העלו באש את המסעדה, מלשכת החקירות בג'ורג'יה שחוקרת את הירי נמסר כי העימות הקטלני התחיל בעקבות תלונה שהוגשה למשטרה המקומית ובה נטען כי ישנו אדם שנמצא ישן במכונית שחוסמת את מסלול הכניסה למסעדה. המשטרה מסרה כי ברוקס התנגד לניסיונות השוטרים לעצור אותו אחרי שנכשל בבדיקת סמים - אלכוהול.

ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד