י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסכסוך בסאטמר > פרסום ראשון

הכינוס בבית הרבי וההקלטה הדרמטית: "שומר נפשו ירחק מהם"

לאחר דיון ארוך בבית הרבי, החליטו בסאטמר מהר"א לחתוך את הסכסוך בקהילה בבני ברק ומשגרים הודעה טלפונית חריפה: "כל מטרתם להגביר את אש המחלוקת" | בסאטמר יוזמים מסמך נאמנות עליו יחתמו החסידים בבני ברק, מאידך אנשי הגרח"צ מייזליש מכינים מסמך נאמנות דומה

הכינוס בבית הרבי וההקלטה הדרמטית: "שומר נפשו ירחק מהם"
הרבי מהר"א מסאטמר צילום: SOS

מבחן הנאמנות: לאחר תקופה ארוכה שבה אנשי הגרח"צ מייזליש, מנהלים סכסוך נגד קהילת סאטמר בבני ברק, תוך ניסיון לייצר אבחנה והפרדה בין האדמו"ר לעסקני ההנהלה, החליטו בחצר סאטמר להעלות הילוך ולא לאפשר יותר את המשחק הכפול כפי שהם מכנים זאת וכך לסנן את המורדים מהחסידות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול כינס הרבי מסאטמר במעונו את חברי הוועד העליון לדיון ממושך, מתוך מטרה לסיים את הסכסוך בקהילה בבני ברק, כאשר בסיום הדיון הוחלט להחתים את החסידים שרצונם לחסות תחת הנהגת קהילת סאטמר, ואלה שמעוררים את המחלוקת ייאלצו לפרוש ובכך תסתיים הסאגה.

בעקבות כך מיהרו אנשי הרב מייזליש וניסחו גם הם מכתב שיגבש את אנשיהם, מתוך ניסיון לצייר את המאבק רק מול הנהלת הקהילה בבני ברק ולא מול האדמו"ר עצמו, אולם בסאטמר נחושים שלא לאפשר זאת בשום פנים ואופן ופרסמו את ההקלטה הערב.

בהודעה טלפונית דרמטית שנמסרה לחסידים הערב "בשם חברי וועד העליון" נמסר כי "מכיון שישבנו אתמול במשך כמה שעות עם רבינו שליט"א ודנו בכובד ראש על הדרכים שיסייעו לסיים את הסכסוך בקהילתנו בבני ברק, ולמטרה זו מתכוונים להוציא כתב שעליו יחתמו ציבור אנ"ש".

כמסקנת הדיון נמסר בהודעה: "הננו להודיע כי כל חתימות אחרות הנאספות וכל צעד הדומה לזה, מטרתם הוא רק להגביר אש המחלוקת ולעשות פירוד לבבות ושומר נפשו ירחק מהם".

חסידות סאטמר הרב חיים צבי מייזליש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד