י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקרב על השליטה במועצות הדתיות

פרסום ראשון: הוועדה לענייני רבנים - קורסת; כישלון לבית היהודי

"ועדת ההיגוי" שהקימו בבית היהודי - קורסת • כישלון ראשון לסייעת 'הבית היהודי' במאבק על המועצות הדתיות • המכתב של עו"ד אריה רביץ הביא לכישלון הוועדה ולתהיות על אופן ההתנהלות בבית היהודי • "שולבתי בוועדה ללא ידיעתי וביקשתי להודיע מיד על הוצאתי" • כל הפרטים

פרסום ראשון: הוועדה לענייני רבנים - קורסת; כישלון לבית היהודי
הרבנות הראשית צילום: פלאש 90

כישלון ראשון למפלגת 'הבית היהודי' במאבק מול ש"ס על השליטה במועצות הדתיות: בשבוע שעבר פורסם כי במפלגת 'הבית היהודי' מנסים להשתלט על הרבנות כאשר הם מסמנים את היעד הנכסף - רב ראשי משורות הציונות הדתית. לצורך כך הוקמה ועדה מיוחדת - אלא שכעת הוצבו מכשולים שמביאים לפירוקה של הוועדה.

כזכור, מנכ"ל המפלגה ניר אורבך והשר רפי פרץ, פנו במכתב לנציגיהם ברחבי הארץ, בו נכתב בין היתר כי תוקם וועדת היגוי ש"תלווה מועמדים ומועצות דתיות". מטרת הוועדה היא, כאמור, לגרום לשליטה של אנשי הבית היהודי על המועצות הדתיות, ובבא היום להביא למינוי רב ראשי משורותיהם.

בראשות הוועדה צפוי היה לעמוד סגן השר לשירותי דת לשער אלי בן דהן, ובה יהיו חברים שחלקם מכהנים כממונים מקצועיים במועצות הדתיות השונות, דוגמת מר שלמה תנעמי יו"ר חבר המועצות הדתיות, מר אריה פרידמן יו"ר המועצה הדתית רעננה ומר אלדד מזרחי יו"ר המועצה הדתית בתל אביב אשר אמור לשמש כיועץ הוועדה.

הפרסום על הקמת הוועדה גרם לעורך הדין אריה רביץ, העוסק רבות בתחום שירותי הדת לצד תחומים נוספים, לפנות במכתב חריף אל היועצת המשפטית של משרד הדתות עורכת הדין גליה קליין, בו מפורטת העובדה שנציגי ציבור ממונים לא אמורים להיות מזוהים פוליטית.

במכתב הוסיף רביץ וכתב כי למעשה, כהונת הממונים על המועצות הדתיות עומדת לפקוע בסוף החודש הנוכחי, דבר שדורש משר הדתות לחתום על הארכת תפקידם. לאור כך, הוא דורש במכתבו להדיח ממונים על מועצה דתית העוסקים בפעילות פוליטית.

הפולוטיזצייה עדיין קיימת. עו''ד אריה רביץ. באדיבות המצלם

"ככל שמי מהממונים מעוניין לעסוק בפעילות פוליטית, חובה עליו לפרוש מתפקידו המקצועי, וככל שימנע מלעשות זאת, על השר להפסיק את כהונתו", כתב עורך הדין רביץ.

המכתב הנוקב של רביץ זכה לבדיקה ולתגובה מהירה מטעם הייעוץ המשפטי במשרד הדתות, שם קיבלו את דרישת עורך הדין והשיבו כי הם בדקו את הטענות ופנו אל שלושת הממונים על המועצות הדתיות ששמם הוזכר בפניית עוה"ד, מחשש להפסקת כהונתם מיהרו הממונים להתנער מיוזמת 'הבית היהודי' ופרשו מן הוועדה.

"שלושת הממונים ציינו כולם כי אכן קיבלו פנייה, כאמור, לשמש בצוות ההיגוי הנזכר, אולם בסופו של דבר הם סירבו לבקשה, ובהתאם לכך הם אינם חברים בצוות ההיגוי ואין בכוונתם לעסוק בפעילות פוליטית", נכתב בתגובת היועמ"שית של המשרד לשירותי דת.

בנוסף לכך, שלמה תנעמי, ממונה המועצה הדתית בגדרה שלח מכתב ליועמ"שית של המשרד לשירותי דת, בו הוא כותב: "שולבתי בוועדה של הבית היהודי ללא ידיעתי. ביקשתי להודיע מיד על הוצאתי מהוועדה. אינני מעוניין להיות בשום ועדה פוליטית", כתב תנעמי.

בלשכה המשפטית לשירותי דת הבהירו למעשה כי פעילות פוליטית במסגרת מפלגה אסורה וכי לא יאפשרו לממונים מקצועיים לעסוק בפעילות שכזו. בכך ספגה הבית היהודי, כאמור, כישלון צורב במאבק מול ש"ס על השליטה במועצות הדתיות. כישלון שהכריע למעשה את עתידה של ועדת המועצות הדתיות שעל ידי הבית היהודי - שקרסה עוד בטרם החלה את עבודתה.

עו''ד אריה רביץ מסר בתגובה: "אני שמח על התוצאה המבורכת לפיה גורמי מקצוע לא יהיו כחלק מפעילות פוליטית. לצערי, הפולוטיזצייה עדיין קיימת ונושמת בתחומים רבים במגוון צבעים, אותה צריך לתקן בכל נושא לגופו. בכל מקרה, טוב שסאגה זו הגיעה לסיומה מהר וללא צורך בהתערבותן של הערכאות השונות".

הבית היהודי ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד