ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
השופט קבע

לא ניתן לעצור את הספר שמביך את טראמפ

לאחר שנשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ ביקש להוציא צו מניעה משפטי לספרו של יועצו הבכיר לשעבר בו מופיעים שלל קטעים ועדויות מביכות על הנשיא - השופט הפדרלי הודיע כי לא ניתן לעצור את הוצאת הספר

לא ניתן לעצור את הספר שמביך את טראמפ
הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

השופט הפדרלי רויס ​​למברט מבית המשפט המחוזי בוושינגטון, דחה את ניסיון ממשל טראמפ לחסום את פרסום ספרו של ג'ון בולטון, מי שהיה היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ.

השופט פרסם את ההחלטה ופרס אותה על פני 10 עמודים וציין כי טיעוני משרד המשפטים לא הספיקו בכדי לעצור את פרסום הספר. הוא אמר כי הספר, אשר אמור לצאת ביום שלישי הקרוב, כבר הופץ באופן נרחב באינטרנט, ומניעת הוצאתו לאור לא תעזור - גם אם בית המשפט יקבע שאסור.

השופט למברט ציין עוד כי בולטון עדיין יכול להיות עם אחריות פלילית על פרסום תוכן הספר, אך כאמור הוא לא יורה על איסור פרסומו והוצאתו לאור.

הנשיא טראמפ שיבח את השופט הלמברט בשבת לקראת טיסתו לטולסה, אוקלהומה, לעצרת בחירות, ואמר כי השופט "לא מרוצה ממה שבולטון עשה".

"אני חושב שהשופט היה חכם מאוד ולא היה מרוצה ממה שבולטון עשה. אני חושב שזה היה פסק דין נהדר. ברור שהספר כבר דלף. אבל הוא הדליף מידע מסווג, אז יש לו בעיה גדולה", הוסיף טראמפ.

בתוך כך, המו"ל של הספר כבר הפיץ 200,000 עותקים בארה"ב ואלפי עותקים נוספים הופצו בבריטניה, קנדה, אוסטרליה והודו.

מנכ"ל החברה שפרסמה את הספר 'סיימון ושוסטר' הגיע השבוע להגנתו של בולטון בבית המשפט, וכתב כי פרסום הספר של טראמפ הוא "בעל חשיבות ציבורית עליונה".

דובר חברת ההוצאה ציין כי הם מרוצים מהפסיקה בשבת ואמר, "אנו מודים לבית המשפט שהצדיק את ההגנות החזקות של התיקון הראשון בחוק נגד צנזורה".

הספר אמור לצאת באופן רשמי ב-23 ביוני והוא צפוי להפוך לרב מכר. כזכור, ממשל טראמפ תבע לעצור את פרסום ספרו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון. לדברי הבית הלבן, הספר מכיל מידע מסווג והוא צפוי להוציא בצורה שלילית את מדיניות קבלת ההחלטות של הנשיא לגבי מדיניות החוץ.

המו"ל של הספר, סיימון & שוסטר, כינו את התביעה, "לא יותר מהסדרה האחרונה בסדרת מאמצים ארוכים של הממשל לבטל את הוצאתו של ספר שלא מחמיא לנשיא".

עורך דינו של בולטון, צ'אק קופר, אמר כי בולטון עבד במשך חודשים עם מומחי סיווג כדי להימנע מפרסום חומר מסווג. הוא האשים את הבית הלבן בכך שהשתמש במידע לביטחון לאומי כעילה לצנזור בולטון.

 

ממשל טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד