י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מה תעשי?

האמא אמרה: הפעם קשה לי להיות איתך בלידה

הבאנו לך מארגז הכלים של "שיטת א.ד.ר.ת." • טיפים נכונים וטובים כיצד להתייחס למצב המנטלי, הפיזיולוגי והסביבתי • כאן תקבלי את "הסולם" שיעזור לך לראות את תמונת המצב בצורה חכמה יותר • מה תעשי כאשר אמא מודיעה לך שאינה מתכוונת להגיע עמך ללידה? כיצד את רוצה שהלידה תיראה? 

האמא אמרה: הפעם קשה לי להיות איתך בלידה
סולם צילום: pixabay

את דבורי פגשתי בלידה של גיסתה, כאשר היא באה ללוות אותה בנוסף אלי כדולה.

בשבוע שעבר היא הגיעה אלי לקליניקה, דבורי נמצאת בחודש שמיני לקראת לידה רביעית, הלידות הקודמות עברו ב״ה בסדר, אולם הפעם היא החליטה שהיא רוצה משהו אחר.

לאחר שראתה את חווית הלידה של גיסתה היא החליטה שהיא מגיעה אלי, הדבר שסיקרן אותה במיוחד היה הסולם, מהו הסולם?

״סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה״, ליווי בשיטת א.ד.ר.ת מתחיל בפגישה.

בפגישה, האישה משתפת ברצון = בחלום, כיצד היא רוצה שהלידה שלה תהיה. לעיתים, החלום נראה רחוק ובלתי ישים. הסולם הוא כלי שעוזר לה להגיע לשם. ״סולם מוצב ארצה״ - האישה מגדירה לעצמה היכן היא נמצאת כרגע.

״מגיע השמימה״ - היא מגדירה לעצמה את היעד אליו היא רוצה להגיע. ״מלאכים עולים״ - הפעולות שמקדמות אותה במהלך ההריון להגיע אל היעד. ״מלאכים יורדים״ - הפעולות שמרחיקות אותה.

במקרה של דבורי, הרצון שלה הוא לחוש בטוחה בזמן הלידה. במקום שהיא נמצאת כרגע את הבטחון היא תשיג רק אם אמא שלה תהיה נוכחת איתה בלידה. בשונה מהלידות הקודמות, הפעם אמא שלה אמרה לה שקשה לה להיות בלידה והיא מעדיפה לשמוע את הבשורות הטובות לאחר הלידה. במצב הנתון דבורי נמצאת בחוסר בטחון מוחלט.

עד היום ה "מלאך = שליח" שלה להשגת הבטחון בלידה הייתה אמא שלה. כעת בעזרת הסולם, כשהיא יודעת שהיעד שלה בלידה זו, תחושת הבטחון. עליה למצוא את הדרך לכך.

עליה לבחור את הפעולות (מחשבה, דיבור, מעשה) שמקדמות אותה להגיע ללידה עם הרגשת בטחון.

טיפ של דולה: לפני כל קבלת החלטה הציבי בפניך סולם, זכרי את היעד שהצבת ושאלי את עצמך: האם ההחלטה מקדמת אותי אל היעד או מרחיקה אותי?

בהצלחה רבה

אדרת קליימן – דולה מהחיים – מפתחת שיטת א.ד.ר.ת.

טיפים דולה תומכת לידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד