י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קריסת המעבדות בישראל

"משרד הבריאות משחק רולטה רוסית בבריאות הציבור"

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות הביוכימאים, המיקרוביולוגים ועובדי המעבדות בישראל שיגרה מכתב זועם למנכ"ל משרד הבריאות: "יש סביבי חברים למקצוע, שאומרים שחבל על המאמץ לנסות שוב להעיר על הכשלים ולהתחנן לתיקון"

"משרד הבריאות משחק רולטה רוסית בבריאות הציבור"
מעבדה של קופת חולים כללית צילום: Yossi Zeliger/Flash90

"משרד הבריאות מזלזל בנו העובדים במעבדות. משחק רולטה רוסית בבריאות הציבור. יש סביבי חברים למקצוע, שאומרים שחבל על המאמץ לנסות שוב להעיר על הכשלים ולהתחנן לתיקון". אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות הביוכימאים, המיקרוביולוגים ועובדי המעבדות, במכתב נסער ומתפוצץ מכעס, שנשלח בשעה האחרונה למנכ"ל משרד הבריאות לא חוסכת שבטה.

לדבריה, "לקראת הגל השני של נגיף הקורונה, קריסת המעבדות הרפואיות בישראל עדיין נותרה ללא מענה".

במכתבה טוענת אדמון כי "משרד הבריאות לא מאפשר ניצול כל המשאבים הקיימים בישראל. זה גרם לדיגום שגוי, פסילת דגימות ודיווח שגוי על תוצאות".

הוא הוסיפה כי "חלק מהמעבדות בעומסים כבדים, וחלק ממתינות לדגימות ימים רבים, ואז פתאום מקבלות מאסה אדירה של בדיקות בבת אחת. אין אחידות וסדר. מה שבטוח, שכוח האדם במעבדות, לא מסוגל לבצע את כל הבדיקות. לא של הקורונה, ולא יתר הבדיקות השוטפות במערכת הבריאות. המחסור בכח אדם, והצורך בתוספת שעות עבודה ובהרחבת שעות הפעילות של המעבדות, בעת מגיפה, ידוע ומוכר למשרד הבריאות".

בסיום מכתבה, ביקשה הגב' אדמון פגישת עבודה בהולה עם מנכ"ל המשרד, פרופ' לוי.

ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.

קורונה פרופ' חזי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד