י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כאן בישראל 2020

מטריד: תלה שלט "שמע ישראל" בחזית - העירייה מאיימת בקנס

אמנון גולדיס, בעלים של חנות יינות במרכז רמת גן, הופתע לקבל שיחה זועמת מבכירה בעירייה בטענה שעבר על החוק, לאחר שבסך הכל תלה שלט "שמע ישראל" מעל החנות שבבעלותו. גולדיס טוען שמדובר במניעים אנטישמיים ומסרב להוריד את השלט | העירייה: מניפולציות וספינים

מטריד: תלה שלט "שמע ישראל" בחזית - העירייה מאיימת בקנס
השלט והאיום בקנס צילום: באדיבות המצלם

"במידה ולא תוריד את השלט באופן מיידי, תקבל קנס", כך הסתיימה שיחת הטלפון שקיבל הבוקר (ראשון), אמנון גולדיס, בעלים של חנות יינות במרכז רמת גן, לאחר שתלה שלט בפתח החנות שבו נכתב: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".

אמנון גולדיס, בעלי חנות היינות "יין כשר אור הגנוז", טוען כי קיבל ההחלטה לתלות השלט לאחר שבימים האחרונים הציבה העירייה מול החנות שאותה הוא מנהל, ובכל הרחובות הסמוכים, דגלים שפוגעים ברגשותיו. בתגובה הוא רכש את השלט הגדול עם הכיתוב "שמע ישראל" ותלה אותו מעל פתח החנות. 

"זאת עירייה אנטישמית", אומר אמנון בזעם בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "לא ייתכן שהעירייה תאיים עלי בתגובה להצבת שלט יהודי, בעוד שדגלים שפוגעים ברגשותיהם של רבים מהתושבים מתנופפים ברחבי העיר".

לאחר שיחת הטלפון שלדבריו הגיעה ממנהלת מחלקת השילוט בעירייה, להפתעתו, גילה אמנון גם מכתב התראה לפני נקיטת צעדים שהביא עמו פקח באופן פיזי: "קיים שלט 'שמע ישראל', יש להסירו באופן מיידי לפני קבלת קנס", נכתב במכתב ההתראה.

ההתראה לפני קנס

אמנון דורש שהעירייה תציג בפניו את הסעיפים בחוק האוסרים על הצבת שלט מסוג זה: "אני לא מקבל דבר כזה בטלפון ולא בשום צורה אחרת. אם יש סעיף כזה בחוק, אני אחליף את השלט עם השם של החנות בשלט של שמע ישראל", הוא מוסיף

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' טוען אמנון כי בשיחתו עם מנהלת המחלקה בעירייה, הציע להציב את השלט במקום השלט של החנות, אך נאמר לו שהדבר לא אפשרי ונזקק לעבור אישור של וועדות העירייה. "לעירייה שלוקח חודשים לטפל בבעיות, לפתע בוער להוריד שלט", הוא אומר.

השלט.

גולדיס שב על טענותיו כי האיום בקנס מגיע ממניעים אנטישמיים. "הדגלים שמתנופפים בסמוך לחנות פוגעים ברגשותיי, בתור קצין לשעבר ונכה צה"ל. אף אחד לא יגיד איזה שלט לתלות בשטח הפרטי שלי. אם לטענת העירייה אני עובר על החוק, אני מוכן להתאים את גודלו לתנאי העירייה. כנראה שלא השלט מעניין אותם אלא תוכנו היהודי", מוסיף אמנון.

כעת, ממתין גולדיס לשימוע שיערך לו בעירייה בימים הקרובים.

מעיריית רמת גן נמסר ל'בחדרי חרדים': "מניפולציות וספינים לא בבית ספרנו. כל שלט בעיר יוצב רק בהתאם לחוק, במיקום מורשה, בגודל מורשה ומהחומרים והגימור המותרים וכפוף לתשלום אגרה. לשום שלט שלא עומד בכללים לא תנתן חסינות מאכיפה אחרת. אם מישהו היה מצביע על יחס שונה לשלט דומה בעל תוכן חילוני אז יש מקום לדאגה".

"האכיפה נגד השלט בוצעה ברמת הפקח בשטח ללא שום הנחיה או מעורבות של הנהלת העיר. לא בכל דבר צריך לדחוף בכח מחלוקת מדון ושנאה", לשון התגובה.

ראש עיריית רמת גן שלט שמע ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד