כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"ברגע שזה מתחיל לרוץ, זה רץ"

נחשף: ראש השב"כ התנגד לאיכונים הסלולריים

הקלטות מתוך קבינט הקורונה שנחשפו הערב: ראש השב"כ נגד השימוש בארגון לאיתור חולים. נתניה לעומתו טען: "המגיפה חוזרת, חייבים להשתמש בכל האמצעים"

נחשף: ראש השב"כ התנגד לאיכונים הסלולריים
בכירי המדינה בחדר המלחמה בבסיס מטכ"ל צילום: קובי גדעון/לע״מ

ראש השב"כ נדב ארגמן התנגד נחרצות להפעלת הארגון לטובת האיכונים הסלולריים, במטרה להתחקות אחר חולי הקורונה. את התנגדותו הוא הביע בפני שרי קבינט הקורונה שהתכנס מספר פעמים במהלך התקופה האחרונה, לקראת חשש מגל שני של נגיף הקורונה. ציטוטים מתוך הישיבה הדרמטית נחשפו הערב (ראשון) על ידי הפרשן עמית סגל ב'ערוץ 12'.

"מה שאני מבקש, שהשב"כ לא ייכנס כרגע לחקיקה ראשית. מה שצריך ברמת ההכשרה למקצוע, ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במידה ותהיה התפרצות ואין מענה, ולעבוד חזק אבל חזק למען הפרוייקטור שיודע לנהל את זה, בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות", אמר ארגמן במהלך הישיבה.

"תת אלוף מנהל את העניין הזה וזה בדיוק הפתרון - ולא שהשב"כ יעשה את זה", המשיך ארגמן. "זה אומר שצריך להיות מספיק שיודעים לעשות את זה - יודעים לבוא בדברים עם אותם חולים ולסגור מעגל מקצה לקצה תוך פרק זמן קצר. כשמדובר ב-200, 300, 400 חולים ניתן לעשות את זה, כשמדובר באלפים אי אפשר לעשות את זה. כנראה בשיטה הזאת וצריך ללכת לטכנולוגי".

בסיכום דבריו הבהיר ארגמן: "במצב שיש תחלואה רחבה מאוד ולא יהיה פתרון אחר יהיה נכון להעביר אל השירות (שב"כ). אני מבקש מאוד מאוד מאוד לא להיכנס לחקיקה ראשית של שב"כ בשלב הזה"

מנגד, ראש הממשלה נתניהו הזהיר במהלך הישיבה כי "הספינות באות אלינו אחת אחרי השנייה ואנחנו מסרבים להאמין ואומרים לא יקרה כלום. האחריות שלנו היא לעצור את המגפה הזאת. המגיפה הזאת חוזרת! עכשיו השאלה היא כמה אנחנו מוכנים לעשות בגלל הדבר הזה שמהר מאוד יגיע אלינו".

"אין דבר כזה שיש נדבקים והדבר הזה לא משפיע על הכלכלה, לא קיים. אגדה אורבנית", אמר נתניהו. "יש פה בשולחן אנשים רציניים מאוד, אנשי מקצוע שחושבים את זה. אם אנחנו נאפשר להכפלה הזאת לקרות תעשו את החשבון. זה לא ייקח הרבה זמן, תוך 30 יום, 40 יום, 60 יום 80 יום, לא משנה - ברגע שזה מתחיל לרוץ, זה רץ".

איכון סלולרי קורונה ראש השב"כ נדב ארגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד