ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
פרסום ראשון

החקירה ברבנות הראשית: התיק נסגר; הבכיר הוחזר לתפקידו

לאחר 4.5 שנים - המשטרה סגרה את תיק החקירה נגד הרב רפאל מזרחי, מנהל אגף בחינות ברבנות הראשית שנחשד בשוחד, מרמה והפרת אמונים • בעקבות כך הוא הוחזר לתפקידו

החקירה ברבנות הראשית: התיק נסגר; הבכיר הוחזר לתפקידו
הרבנות הראשית. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

מנהל מחלקת הבחינות ברבנות, הרב רפאל מזרחי, שנחקר במשטרה ואף הושעה מתפקידו בעקבות תחקיר, עודכן בימים האחרונים כי התיק נגדו נסגר ובעקבות כך הוא הוחזר לתפקידו.

כזכור, ביוני 2016 נחקר בכיר ברבנות הראשית על ידי חוקרי להב 433 של משטרת ישראל, ששימש בתפקיד מנהל מחלקת הבחינות ברבנות, זאת בחשד למרמה במבחני ההסמכה לרבנות הראשית וקבלת שוחד. בעקבות התחקיר שפורסם ב'ישראל היום', עיכבה המשטרה לחקירה גורמים במחלקת הבחינות.  

בעקבות החשדות והחקירה, ברבנות הראשית העבירו אותו לתפקיד לא ניהולי כעובד במחלקת הבחינות. "על פי החשד פעלו המעורבים במרמה ותוך ביצוע העבירות המיוחסות להם, להקניית תעודת הסמכה בתחום הרבנות לחבר המועצה בעת שכיהן בתפקיד בכיר בעירייה מבלי שעמד בתנאים", נמסר אז מהמשטרה. במסגרת החקירה עוכב הרב מזרחי לחקירה, יחד עם בכיר לשעבר בעיריית ראשל"צ שכיהן בזמנו כחבר מועצת העיר וכן חשוד נוסף. 

בתחקיר שפורסם ב'ישראל היום', נטען כי כמה מהנבחנים באותן שנים, עברו את המבחנים בצורה תמוהה באופן קיצוני, שמעלה שאלות לגבי כשרות המבחנים או אופן בדיקתם. חלק מהנבחנים השתתפו בכמה מבחנים במועד אחד, אף שהדבר בלתי אפשרי, ואף עברו "בהצטיינות". מספר שבועות לאחר פרסום התחקיר עיכבה המשטרה בכיר במחלקת הבחינות וחבר מועצה בעיריית ראשון לציון בחשד לביצוע עבירות שוחד ומרמה. 

ל'בחדרי חרדים נודע, כי אתמול (ראשון), הרב רפאל מזרחי קיבל מכתב מנציב שירות המדינה, כי התיק נגדו נסגר "בהתאם לכך ולאחר שהדברים נבחנו על ידינו, הוחלט, על דעת נציב שירות המדינה, על ביטול העברתך לתפקיד אחר והחזרתך לתפקידך כמנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית לישראל".

הרבנות הראשית רפאל מזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד