כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הגל השני

המגבלות על מקומות העבודה הוארכו ב-45 יום

הכנסת האריכה ב-45 יום את המגבלות על מספר העובדים הרשאים לשהות במקום עבודה, לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה | מוקדם יותר היום אישר קבינט הקורונה את העלאת הקנס על אי עטיית מסכה לחמש מאות שקלים

המגבלות על מקומות העבודה הוארכו ב-45 יום
אילוסטרציה צילום: unsplash

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום. ההצעה מבקשת להאריך ב-45 יום המגבלות על מספר העובדים הרשאים לשהות במקום עבודה, לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה.

לפי הצעת החוק יכול מעסיק לאפשר שהייה של כלל העובדים במקום העבודה, בתנאי שהוא עומד בתנאי "התו הסגול", בהם עטיית מסכות, בדיקת חום, צמצום קרבה פיזית בין העובדים, מינוי "ממונה על קורונה" ועוד. אם מקום העבודה אינו עומד בתנאי "התו הסגול", רשאים לשהות בו 10 עובדים או 30% מכוח העבודה (הגבוה מבניהם), זאת למעט מספר מקומות עבודה, אשר התקנות קובעות לגביהם אחרת (לדוגמה: 60% מעובדי מפעל תומך ביטחון רשאים לשהות בו, 50% מעובדי תעשייה ביטחונית, 100% מעובדי בנייה ועוד).

בקריאה שלישית תמכו בהצעה 31 לעומת 4 שהתנגדו.

מוקדם יותר היום אישר קבינט הקורונה את העלאת הקנס על אי עטיית מסיכה מ-200 ש"ח ל-500 ש"ח.

במקביל נקבע כי ההחלטה על חידוש איכוני שב"כ תובא להצבעה בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. כזכור, בשבוע שעבר נרשם עימות בנושא בין ראש הממשלה נתניהו לראש השב"כ נדב ארגמן. העימות עורר סערה לאחר שהקלטה מהישיבה פורסמה אמש בחדשות 12.

כמו כן, הוחלט להיערך לתוספת של 2,000 מונשמים מקורונה ול-2,000 מונשמים ממחלות אחרות.

רה״מ נתניהו אמר שצריך לעשות את כל פעולות המניעה הנדרשות כדי לא להגיע לתרחיש הייחוס. זוהי העמדה הכללית של שרי קבינט הקורונה.

בהמשך לכך דנים שרי הקבינט בצעדים המעשיים הנדרשים בטווח המיידי כדי לאפשר האטה בקצב התחלואה ומניעת הידרדרות לתרחישים שאינם רצויים.

קורונה מקומות עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד