י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התושבים ביוזמת הזדהות

סערת השלט: ראש העיר מתקומם ותוקף

בעקבות הפרסום ב'בחדרי' על סערת השלט 'שמע ישראל', ראש העיר רמת גן מתקומם ותוקף. במקביל, התגבשה יוזמה חדשה של תליית שלטי 'שמע ישראל' ברחבי העיר שהולכת ומתרחבת | חבר מועצת העיר החרדי תוקף: "האם באמת רמת גן מכילה את כולם כמו שמספרים לנו?"

סערת השלט: ראש העיר מתקומם ותוקף
אזרחים מחזקים את אמנון גולדיס צילום: באדיבות המצלם

סיפורו של אמנון גולדיס, שמאוים על ידי עיריית רמת גן בקבלת קנס לאחר שתלה שלט "שמע ישראל" מחוץ לחנותו, ופורסם אמש (ראשון) ב'בחדרי חרדים', ממשיך לעורר סערה.

הסיפור המטריד עוררה את זעמו של ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן, שבחר לתקוף את 'בחדרי חרדים': "אתמול החל כלי תקשורת דתי ונספחיו להפיץ את הידיעה כאילו בר"ג יש מי שרודף ומנסה להדיר שלטים בעלי אופי דתי אמוני". לדבריו, "כל שלט בעיר יוצב רק בהתאם לחוק והתקנים, במיקום מורשה, בגודל מורשה ומהחומרים והגימור המותרים וכפוף לתשלום אגרה".

בתוך כך, גולדיס מספר היום (שני) ל'בחדרי חרדים', כי מאות אזרחים, דתיים ושאינם, הגיעו לחנותו במהלך היום וביקשו לתמוך בו או לשלם לו את דמי הקנס. גם כעת, יממה לאחר חשיפת הפרשה, גולדיס מצהיר כי הוא מסרב בכל תוקף להוריד את השלט, גם אם יצטרך לשלם קנסות רבים.

מספר תושבי העיר החליטו לצאת בקמפיין שמטרתו - תליית אלפי שלטי 'שמע ישראל' כאות הזדהות עם גולדיס. "הסיפור עורר סערה גדולה בקרב התושבים", אומר פיני, תושב ר"ג בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ומוסיף: "ישבנו כמה חברים, וקיבלנו החלטה לצאת למיזם תליית השלטים כאות הזדהות. הכל נעשה בהתנדבות מלאה ללא שום רווח. ישנם אנשים טובים ששמעו על המקרה ונרתמו לטובת היוזמה. מאות אנשים כבר התקשרו וביקשו שנספק להם שלט".

חבר מועצת העיר רמת גן, עו"ד זוהר ישרים התייחס למקרה וכתב: "בעל חנות יינות אשר ראה את דגל שפוגע ברגשותיו לנגד עיניו, תולה את השלט הנושא את הכיתוב "שמע ישראל", מנגד אזרח "תמים" מתקשר לעירייה ומתריע בקול כי השלט הנושא את כיתובו של הקב"ה מפריע לו בעין. התוצאה - פקח מגיע למקום ומורה לו להוריד את השלט. השאלה, האם באמת רמת גן מכילה את כולם כמו שמספרים לנו?. אני קורא לך אדוני ראש העיר, בטל את השימוע לבעל החנות וקרא בקול ברור לכל בעלי העסקים המעוניינים לתלות שלט עם הכיתוב "שמע ישראל", שיתלו, ולא ייראו!!!", כך ישרים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אמש קיבל גולדיס שיחת טלפון מעיריית רמת גן, בה הוא התבקש להוריד את השלט בטרם נקיטת הליכים נגדו. "במידה ולא תוריד את השלט באופן מיידי, תקבל קנס", כך הסתיימה שיחת הטלפון שקיבל מהעירייה.

גולדיס, בעלי חנות היינות "יין כשר אור הגנוז", טוען כי קיבל את ההחלטה לתלות השלט לאחר שבימים האחרונים הציבה העירייה מול החנות שאותה הוא מנהל, ובכל הרחובות הסמוכים, דגלים שפוגעים ברגשותיו. בתגובה הוא רכש את השלט הגדול עם הכיתוב "שמע ישראל" ותלה אותו מעל פתח החנות. 

"זאת עירייה אנטישמית", אמר בזעם בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "לא ייתכן שהעירייה תאיים עלי בתגובה להצבת שלט יהודי, בעוד שדגלים שפוגעים ברגשותיהם של רבים מהתושבים מתנופפים ברחבי העיר".

לאחר שיחת הטלפון שלדבריו הגיעה ממנהלת מחלקת השילוט בעירייה, להפתעתו, גילה אמנון גם מכתב התראה לפני נקיטת צעדים שהביא עמו פקח באופן פיזי: "קיים שלט 'שמע ישראל', יש להסירו באופן מיידי לפני קבלת קנס", נכתב במכתב ההתראה.

אמנון דורש שהעירייה תציג בפניו את הסעיפים בחוק האוסרים על הצבת שלט מסוג זה: "אני לא מקבל דבר כזה בטלפון ולא בשום צורה אחרת. אם יש סעיף כזה בחוק, אני אחליף את השלט עם השם של החנות בשלט של שמע ישראל", הוא מוסיף.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' טוען אמנון כי בשיחתו עם מנהלת המחלקה בעירייה, הציע להציב את השלט במקום השלט של החנות, אך נאמר לו שהדבר לא אפשרי ונזקק לעבור אישור של וועדות העירייה. "לעירייה שלוקח חודשים לטפל בבעיות, לפתע בוער להוריד שלט", הוא אומר.

גולדיס שב על טענותיו כי האיום בקנס מגיע ממניעים אנטישמיים. "הדגלים שמתנופפים בסמוך לחנות פוגעים ברגשותיי, בתור קצין לשעבר ונכה צה"ל. אף אחד לא יגיד איזה שלט לתלות בשטח הפרטי שלי. אם לטענת העירייה אני עובר על החוק, אני מוכן להתאים את גודלו לתנאי העירייה. כנראה שלא השלט מעניין אותם אלא תוכנו היהודי", מוסיף אמנון.

אזרחים שבאו לתמוך

מעיריית רמת גן נמסר ל'בחדרי חרדים': "מניפולציות וספינים לא בבית ספרנו. כל שלט בעיר יוצב רק בהתאם לחוק, במיקום מורשה, בגודל מורשה ומהחומרים והגימור המותרים וכפוף לתשלום אגרה. לשום שלט שלא עומד בכללים לא תנתן חסינות מאכיפה אחרת. אם מישהו היה מצביע על יחס שונה לשלט דומה בעל תוכן חילוני אז יש מקום לדאגה".

"האכיפה נגד השלט בוצעה ברמת הפקח בשטח ללא שום הנחיה או מעורבות של הנהלת העיר. לא בכל דבר צריך לדחוף בכח מחלוקת מדון ושנאה", לשון התגובה.

שמע ישראל זוהר ישרים שלט חוצות כרמל שאמה-הכהן אמנון גולדיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד