י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הפנייה

תקיפת הצעירים החרדים: החקירה נפתחה מחדש

תיק החקירה נגד בני המיעוטים שתקפו צעירים חרדים בעיר דוד נסגר, אולם בארגון 'חוננו' לא הרפו. עו"ד חיים בלייכר הגיש ערר וביקש לפתוח את תיק החקירה מחדש. בעקבות כך, הודיעה המשטרה כי תפתח את התיק מחדש

תקיפת הצעירים החרדים: החקירה נפתחה מחדש
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שתיק החקירה נגד בני המיעוטים, שתקפו צעירים חרדים בעיר דוד נסגר, הגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' ערר וביקש לפתוח את החקירה מחדש. כעת הודיעה המשטרה כי תפתח שוב את התיק.

התקיפה המדוברת אירעה בקיץ שעבר, כאשר נ' וש', שני בחורי ישיבה חסידיים, עלו מטבילה במעין השילוח לכיוון הכותל. סמוך למרכז המבקרים של 'עיר דוד' עמדה קבוצת בני מיעוטים, אשר החלו לתקוף את הבחורים ולהכותם. למרות מצלמות אבטחה הקיימות באזור ומאבטחים שהיו עדים לתקיפה, נסגר התיק. כעת, לאחר שעו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו הגיש ערר וביקש לפתוח את החקירה מחדש, נפתח התיק.

הראשון שהותקף על ידי חברי הקבוצה היה נ'. כאשר שאל ש', הבחור אשר בשמו הוגש הערעור על ידי ארגון חוננו, את התוקפים לסיבת תקיפת חברו רץ לעברו אחד מהפורעים, דחף אותו והדף אותו בעוצמה רבה. לאחר מספר רגעים הצליח נ' להימלט מהפורעים, ורץ להזעיק את עזרתם של מאבטחים ששהו באותה העת בעמדה סמוכה.

גם ש' הצליח להימלט מתוקפיו, תוך שהם מקללים אותו ומחווים לעברו סימנים מגונים. ש' החל לענות להם, אולם חבורת הפורעים הסתערה עליו כאשר אחד הפורעים קופץ באוויר ובועט בעוצמה רבה בבטנו. לאחר מכן פורע נוסף היכה את ש' בפניו ושבר את משקפיו.

לפי הכתוב בערר, המאבטחים שהיו במקום ראו את המתרחש והרחיקו מעט את הפורעים לאחר התקיפה, אך לא נתנו מענה ראוי למתלוננים, אשר נאלצו לברוח לכיוון הכותל ולהזעיק את המשטרה. כוח המשטרה שהגיע למקום חקר את המאבטחים שאמרו בעדותם, לאחר שלא נמצאו חשודים נמלטים מהמקום, כי "מדובר במשפחה שגרה מול עיר דוד".

במכתבו תקף עו"ד בלייכר את ההחלטה לסגור את התיק "האירוע תועד משתי מצלמות וכך גם פרצופיהם של התוקפים, בנוסף נכחו במקום מאבטחים שאם היתה נגבית מהם עדות היו יודעים לזהות את התוקפים, אך המשטרה בחרה באופן תמוה ביותר לסגור את תיק התקיפה החמור בגין 'עבריין לא נודע'".

לאור זאת דרש עו"ד בלייכר לפתוח את תיק החקירה מחדש "מן הדין ומן הצדק ולטובת ביטחון אזרחי ישראל, אבקש לפתוח את תיק החקירה מחדש, לאתר את הפורעים ולהעמידם לדין, בגין תקיפה בנסיבות מחמירות על רקע גזעני". כאמור, לאחרונה נפתח התיק מחדש.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר: "מדובר בתקיפה אנטישמית מובהקת ומתועדת. התוקפים האנטישמים האלו מסתובבים חופשי בשל כשלים בחקירה, זאת חרף התיעוד והעדים. רק לאחרונה היינו עדים בחברון למצוד נרחב של עשרות שוטרים ובלשים ומעצרים משולחי רסן כנגד קטינים שנחשדו כמעורבים בקטטה שתועדה. היכן הם אנשי החוק כאשר מדובר בתקיפות אנטישמיות קשות נגד יהודים?".

תקיפה תיקי חקירה ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד