ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשיפת 'בחדרי' הגיעה למליאה

ארבל לאופוזיציה: "חובתכם הדמוקרטית להאמין בחזקת החפות"

אחרי ש'בחדרי' חשף הבוקר כי תיק החקירה נגד הרב רפאל מזרחי נסגר והוא הוחזר לעבודתו, ח"כ משה ארבל מש"ס העלה את הסיפור בנאום במליאת הכנסת וקרא להסיק ממנו מסקנות

ארבל לאופוזיציה: "חובתכם הדמוקרטית להאמין בחזקת החפות"
משה ארבל צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בתגובה לפרסום ב'בחדרי חרדים', על כך שהתיק נגד איש הרבנות הראשית, הרב רפאל מזרחי נסגר והוא הוחזר לעבודתו, עלה הערב (שני) חבר הכנסת משה ארבל מש"ס לשאת נאום במליאת הכנסת, בו הוא תקף את ההתנהלות בסגירת התיקים, ועל החשיבות של חזקת החפות.

"חבריי חברי הכנסת, ובעיקר לחבריי מספסלי האופוזיציה על חשיבותה של חזקת החפות, ולספר לכם, על הרב רפאל מזרחי", פתח חבר הכנסת את דבריו.

הוא סיפר להם בקצרה על המקרה, "הרב רפאל מזרחי היה מנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית בישראל. במשך ארבע שנים וחצי הרב רפאל מזרחי נחקר בלה"ב 433, חקירות קשות. כבודו, משפחתו וחייו עברו גיהינום עלי אדמות, לרבות מעצרים. החשד היה חלילה שהוא הפר אמונים בעבודתו בעניין תפקידו כמנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית לישראל".

בשלב זה סיפר על חשיפת 'בחדר חרדים' הבוקר, "היום התפרסם שהרב רפאל מזרחי התבשר שתיק החקירה כנגדו נסגר, וקיבל הודעה מנציבות שירות המדינה שהוא יוכל לחזור לתפקידו כמנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית לישראל".

"אני סבור, חבריי חברי הכנסת, שאת אותן כותרות ואותם קולות שקיבל מעצרו, ראוי היה במדינה מתוקנת שאותה הכותרת תקבל גם ההודעה על סגירת התיק. אבל, לא. לצערי הרב אני צריך לעלות כאן ולנצל את הבמה המכובדת הזאת כדי לומר את זה, כדי לומר מה משמעות חזקת החפות על אדם שהוא אב לילדים, הוא נשוי ויש לו הורים, ויש לו משפחה, וכל חייו השתנו מן הקצה אל הקצה בגלל שחרצו את דינו בכותרות העיתונים, חרצו את דינו בתקשורת".

"אני חושב, אדוני היושב-ראש", הוסיף ח"כ ארבל, "שראוי באמת לייצר שיח פנימי אמיתי למי שבאמת דמוקרט אמיתי, שחפץ באמת, חפץ בחיים. מי האיש החפץ חיים, אוהב ימים לראות טוב. נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה. ולדעת שהאמונה הזאת בחזקת החפות היא אמונה של דמוקרט אמיתי, וצריך לדעת שזה לא מן השפה ולחוץ".

"והנה לנו מקרה של אדם, שבאמת עבר גיהינום עלי אדמות במשך ארבע שנים וחצי, כשבסופו של דבר ברוך השם התיק נסגר בלא כלום. אני באמת חוזר וקורא מכאן לכולנו להטיל ספק. תהיו שואלים", סיים ארבל את נאומו.

כזכור, הבוקר נחשף ב'בחדרי חרדים' כי מנהל מחלקת הבחינות ברבנות, הרב רפאל מזרחי, שנחקר במשטרה ואף הושעה מתפקידו בעקבות תחקיר, עודכן בימים האחרונים כי התיק נגדו נסגר ובעקבות כך הוא הוחזר לתפקידו.

רפאל מזרחי משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד