ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כך התהפכו היוצרות

לראשונה מזה שנים - רוב פוליטי ל'דגל התורה' בכנסת

מהפך בסיעה אשכנזית. אחרי שנים מאז הקמתה שהחסידים שלטו עם רוב חברי סיעה בכנסת, דגל התורה הופכת לרוב בזכות החוק הנורבגי | אם זה משמעותי? יתכן. עד כה לא נרשמו מחלוקת רמות שגרמו לפיצול בסיעה ועד כה הם הצביעו יחדיו על כל חוק 

לראשונה מזה שנים - רוב פוליטי ל'דגל התורה' בכנסת
חברי דגל התורה חוגגים את הניצחון צילום: David Cohen/Flash90

החוק הנורבגי הצליח להביא למהלך בלתי ייאמן בסיעה האשכנזית. לראשונה מאז הוקמה סיעת 'יהדות התורה', הכוח במפלגה התהפך, ועם מימוש החוק הנורבגי - ב'דגל התורה' מחזיקים לראשונה ברוב פנים סיעתי בכנסת.

עם התפטרותו של סגן השר מאיר פרוש לטובת איש 'דגל התורה', חבר הכנסת יצחק פינדרוס, הרוב בכנסת יהיה לטובת 'דגל התורה', עם ארבעה חברי כנסת מכהנים, מול שלושה בלבד של 'אגודת ישראל'.

אפשר להקדים כי לא מדובר בדרמה של ממש, זאת שלרוב לא נרשמו חילוקי דעות מהותיים שהגיעו עד כדי פיצול בהצבעה, אבל זה לא אומר שהפיצול לא יכול לבוא בכל יום ובכל הצבעה מהותית יותר, או מהותית פחות.

על הפרק של הממשלה, סיפוח שעלול לעלות למחלוקת בין מועצות גדולי התורה, חוק הגיוס שיעלה בקרוב להצבעה וכמעט איים לפלג את המפלגה בהצבעה, כשב'אגודת ישראל' הביעו התנגדות וב'דגל התורה' התייחסו בסלחנות ייתר לחוק שהוצע.

בפועל, במקרה כזה של פיצול, לא ברור כיצד ינהגו, שכן לא ניתן מענה לבעיה הזו בהסכם שנחתם בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' ערב הבחירות לכנסת ה-21 ושופץ במערכות הבחירות שבאו לאחריהן. שאז סוכם כי המטרה של ההסכם הוא שיהיה שוויון בין המפלגות בתוך הסיעה.

בראיון שהעניק בשבוע סגן שר החינוך מאיר פרוש ל'בחדרי חרדים' הוא נשאל על הסוגיה ואמר: "אני לא זוכר שהיה דבר כזה ויכוח בין אגודה לדגל עד כדי פיצול בהצבעה", כך שמבחינתו הוא די רגוע.

דגל התורה יהדות התורה יצחק פינדרוס מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד