כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
350 מקומות ישיבה

התרגשות רבה: נחנך בית הכנסת הגדול ביותר בצה"ל

התרגשות רבה בקרב חיילי צה"ל שומרי המצוות: היום נחנך בית הכנסת הגדול בצה"ל בקריית ההדרכה שבנגב • בית הכנסת יכיל 350 מקומות ישיבה • הרבצ"ר: מחבר את כל הכוחות יחדיו

התרגשות רבה: נחנך בית הכנסת הגדול ביותר בצה"ל
בית הכנסת המדובר צילום: באדיבות המצלם

באירוע רב רושם, נחנך היום (שלישי) בית הכנסת הגדול בצה"ל בקריית ההדרכה שבנגב. בית הכנסת החדש ייקרא 'אור עולם' והוא נתרם על ידי ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה.

בית הכנסת ממוקם במרכז של קריית ההדרכה ומכיל כ-350 מקומות ישיבה, לגברים, יחד עם עזרת נשים רחבת ידיים. בית הכנסת כולל גם חדר לימוד לשיעורי תורה וכיתת גיור. בית הכנסת הגדול ביותר עד היום, היה במפקדת אוגדת עזה והיו בו 250 מושבים.

היכל בית הכנסת. צילום: באדיבות המצלם

"האירוע החגיגי והמרגש כאן בקריית ההדרכה, מחבר את כל הכוחות יחדיו, את ההכשרה המקצועית עם התשתית המוסרית, את בית הכנסת עם ספר התורה, את כלל חיילי צהל איש אל רעהו", אומר הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב איל קרים. "ייעודה של קריית ההדרכה הוא להכשיר את חיילי צבא הגנה לישראל, להיות מוכנים ליום פקודה וליום קרב", מוסיף הרב קרים.

מפקד קרית ההדרכה, אל"ם חיים רבן אומר: "בבית הכנסת שהוצב במרכז קריית ההדרכה יוכלו המשרתים לקרוא, להתפלל, ללמוד תורה ולהניח תפילין".

"גם בתקופת הקורונה, ממשיך הבסיס ברציפות התפקודית ובשמירה על בריאות משרתיו תוך שמירה על הנחיות חיל הרפואה ומשרד הבריאות. ישמרו בבית הכנסת מרחקים, המתפללים ישתמשו במסיכות ותוגבל הכניסה אליו בהתאם להנחיות."

האל"מ חיים רבן מוסיף: "קריית ההדרכה הינו בסיס ההכשרה הגדול בצה"ל המכיל מגוון רחב של חיילים שימצאו בבית הכנסת את מקום מפגשם. אחר חודשים רבים של צפייה והכנות, אני גאה להיות שותף לפתיחת בית הכנסת".

תא"ל (במיל') אפי עידן, מנהל FIDF בישראל: "אנחנו נמצאים כאן היום כדי לשאת ברכה ולהוקיר תודה לחיילי צה"ל, כי בית הכנסת הזה הוקם בשביל חיילי צה"ל. בית הכנסת המרשים הזה בו אנו נמצאים, הוא אחד מהיפים שראיתי בצה"ל, אם לא היפה שבהם, והוא הוקם בזכות תרומה של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה, FIDF.

הארגון הזה נותן את אהבתו ללא תנאי לחיילי צה"ל מתוך הערכה והוקרה עמוקה, ומתוך תפיסה כי צבא ההגנה לישראל אינו שומר רק על מדינת ישראל, אלא שומר על כל עם ישראל באשר הוא".

הרב אייל קרים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד