י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זעם בקהילה היהודית

אישום ברצח נגד הדוקר של המגיד שיעור החסידי; "חקירה תמוהה"

סטנלי פרנסיס הואשם בבית המשפט בניסיון לרצח והחזקת נשק במקום ציבורי, אחרי שדקר לפני כשבועיים את הרה"ח ר' אלתר שלזינגר שצעד לתומו ברחוב • תמיהה בקרב הקהילה היהודית לאחר שהרשויות חוקרות את המקרה כניסיון לרצח ולא כפשע שנאה

אישום ברצח נגד הדוקר של המגיד שיעור החסידי; "חקירה תמוהה"
זירת הדקירה בלונדון צילום: צילום מסך

הוגש כתב אישום נגד הדוקר בשכונת סטמפורד-היל. תמיהה בקרב הקהילה היהודית לאחר שהרשויות חוקרות את האירוע כניסיון לרצח ולא כפשע שנאה.

סטנלי פרנסיס בן ה -44 מלונדון נאשם בבית המשפט בניסיון לרצח והחזקת נשק במקום ציבורי, לאחר שדקר מספר פעמים את הרה"ח ר' אלתר שלזינגר שליט"א בשעה שיצא מבנק מקומי. בחסדי שמים עוברים ושבים השתלטו על התוקף והצילו את הנדקר – מג"ש בישיבת סאטמר בשכונה.

בתוך כך, 'הסקוטלנד יארד' - שירות הבילוש הבריטי, אומר כי המתקפה בלונדון, אינה מוגדרת כפשע שנאה, אלא נחקרת כניסיון לרצח.

כזכור, המתקפה אירעה ביום שישי האחרון ברחוב סטוק ניואינגטון בצפון לונדון. הרב אלתר שלזינגר, בן 50, הלך לתומו ברחוב כשלפתע התנפל עליו גבר ממוצא אסייאתי והחל לדקור אותו פעמים רבות בראשו ובפלג גופו העליון. עוברי אורח ברחוב החלו לצעוק לעזרה, ר' אלעזר פרידלנדר, קבלן שמנהל אתר בנייה סמוך, שמע את הקריאות ומיהר עם אחיו מוטי שעבד איתו לעצור את התוקף.

פרידלנדר סיפר כי לדעתו ברור שהמתקפה הייתה אנטישמית. "היו אנשים רבים ברחוב - מדוע הוא דקר דווקא את זה עם החזות היהודית? זה נראה כמו פשע שנאה". לפי פרידלנדר ועדי ראייה נוספים ההתקפה כולה התנהלה בדממה והדוקר לא הוציא הגה מפיו. "ניסיתי לדבר עם התוקף לאחר שהצמדתי אותו לקרקע אך הוא לא אמר דבר ופשוט הסתכל עלי", סיפר פרידלנדר.

בתוך כך, כפי שנמסר, בחסדי שמים הרב שלזינגר כבר שוחרר מבית החולים לביתו, ואף ערך סעודת הודיה למכריו וידידיו והודה להשי"ת על נס הצלתו.

רגעי ההשתלטות על הדוקר

הסכין עמה השתמש התוקף

לונדון פשע שנאה דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד